پاورمات به کنسرسیوم توسعه‌دهنده شارژ بی‌سیم Qi پیوست

دوشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
پاورمات، شرکت توسعه‌ شارژ بی‌سیم که استاندارد شارژ اختصاصی خود را برای رقابت با استاندارد Qi توسعه می‌دهد به کنسرسیوم شارژ بی‌سیم ملحق شد.
تبلیغات

با پیوستن پاورمات به کنسرسیوم شارژ بی‌سیم (WPC)، ائتلاف توسعه‌دهندگان شارژ بی‌سیم Qi، دنیا یک قدم دیگر به ارائه‌ی یک استاندارد یکپارچه‌ی شارژ‌ بی‌سیم نزدیک‌تر شد. پاورمات به‌عنوان توسعه‌دهنده‌ی استاندارد شارژ بی‌سیم PMA یا Airfuel، تنها رقیب اصلی استاندارد Qi شناخته می‌شود. با این حال، پس از آنکه اپل سال گذشته قرارداد استفاده از شارژ بی‌سیم Qi را برای آیفون‌های خود به ثبت رساند، نبرد بین این دو استاندارد تقریبا به پایان رسید و اکنون با پیوستن پاورمات به ائتلاف تجاری شارژ بی‌سیم Qi، تنها رقیب اصلی این استاندارد به‌طور کامل از میدان کنار رفت.

پاورمات اعلام کرده است که علاوه بر همکاری با اعضای کنسرسیوم شارژ بی‌سیم و قرار دادن فناوری خود در اختیار آن‌ها، به توسعه‌ی فناوری شارژ بی‌سیم با قابلیت پس‌سازگاری با استاندارد Qi نیز ادامه خواهد داد. الاد دوبزینسکی، مدیرعامل پاورمات، در یک بیانیه‌ی خبری اعلام کرد:

Qi به استاندارد غالب شارژ بی‌سیم در بازار تبدیل شده است و سری جدید آیفون‌های اپل شاهدی برای این ادعا محسوب می‌شوند. پاورمات به‌منظور توسعه‌ی بیش از پیش ظرفیت شارژ بی‌سیم، فناوری خود را در اختیار اعضای کنسرسیوم قرار خواهد داد و به رشد زیرساخت‌های شارژ بی‌سیم سرعت بیشتری خواهد بخشید.

در سپتامبر سال گذشته، شرکت زنجیره‌ای استارباکس ناچار شد برای پشتیبانی از آیفون ۱۰ و آیفون ۸، شارژرهای بی‌سیم پاورمات خود را به‌روزرسانی کند. «AirFuel Allinace»، گروه صنعتی  رقیب Qi که پاورمات آن را توسعه داده است، در مقابل سلطه‌ی استاندارد Qi، سهم ناچیزی از بازار در اختیار دارد و تنها ۱۰ درصد از دستگاه‌های بی‌سیم را به نام برند خود ثبت کرده است. در هر حال آنچه برای پاورمات خبر بدی محسوب می‌شود، برای مصرف‌کنندگان خبر خوبی است؛ زیرا در آینده‌ای نزدیک شارژ بی‌سیم ساده‌تر و یکپارچه‌تر خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات