درآمد بازار اپلیکیشن در سال ۲۰۱۷ به ۶۰ میلیارد دلار رسید

سه‌شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
آمارهای منتشرشده از مؤسسه‌ی سنسورتاور، افزایش درآمد سالانه‌ی اپلیکیشن در فروشگاه‌های اپ‌استور و گوگل‌پلی را نشان می‌دهد.
تبلیغات

بنا به گزارش سنسور تاور، درآمد جهانی بخش اپلیکیشن در سال ۲۰۱۷ با ۳۵ درصد افزایش همراه بوده و به رقم نزدیک به ۶۰ میلیارد دلار رسیده است. سنسور تاور مؤسسه‌ای است که درآمدهای حاصل از اشتراک‌ها و خرید اپلیکیشن‌ها را در اپ‌استور و گوگل‌پلی ارزیابی می‌کند. در این میان، اپل درآمد بیشتری به خود اختصاص داده و نتایج این گزارش نشان می‌دهد که درآمد آن دو برابر گوگل‌پلی بوده است.

این رقم برای اپل استور معادل ۳۸.۵ میلیارد دلار و برای گوگل‌پلی ۲۰.۱ میلیارد دلار محاسبه شده است؛ بنابراین اپ‌استور نسبت به سال ۲۰۱۶ با ۳۴.۷ درصد رشد درآمد و گوگل‌پلی با ۳۴.۲ درصد رشد درآمد همراه بوده است. رقم مجموع هر دو بازار معادل ۵۸.۷ میلیارد دلار است که نسبت به رقم ۴۳.۵ میلیارد دلار سال ۲۰۱۶ افزایش رشدی برابر با ۳۵ درصد داشته است.

افزایش درآمد اپلیکیشن در سال 2017

اپل در نشست اخیر خود اعلام کرد که در فصل تعطیلات رکورد شکسته و فروشی بالاتر از یک میلیارد دلار داشته است. ضمن اینکه درآمد توسعه‌دهندگان iOS در سال ۲۰۱۷ معادل ۲۶.۵ میلیارد دلار بوده که نسبت به سال قبل رشد ۳۰ درصدی داشته است. در واقع رقم ۲۶.۵ میلیارد دلار مربوط به درآمد توسعه‌دهندگان، پس از برداشت سهم ۳۰ درصد اپل است.

بخشی از این افزایش درآمد احتمالا به دلیل رشد صنعت گوشی‌های همراه در بازارهای نوظهور است و بخشی هم به هزینه‌های اشتراک درون برنامه‌ای اپل ارتباط دارد. با این حال اپل در مورد نحوه‌ی درآمدزایی‌اش اطلاعات چندانی ارائه نداده است و رشد درآمد اپلیکیشن‌های خود را به تغییرات جدید اپ‌استور و اپلیکیشن‌های واقعیت افزوده مانند پوکمون گو نسبت می‌دهد. هر چند چنین مواردی به این افزایش درآمد کمک کرده است؛ اما این موضوع می‌تواند دلیل رشد بازارهایی با مقیاس وسیع‌تر مانند چین و هند باشد.

افزایش تعداد دانلود اپلیکیشن در سال 2017

با توجه به تأثیرات بازارهای نوظهور در فروشگاه‌های اپلیکیشن، آمار‌های مربوط به نصب اپلیکیشن‌های محدود به یک پلتفرم، در اپ‌استور و گوگل‌پلی روند رو به افزایشی نشان می‌دهد. این گزارش نشان داده است که در سال ۲۰۱۷ این نوع اپلیکیشن‌ها تا ۹۱.۵ میلیارد بار دانلود شده‌اند که نسبت به رقم ۸۰.۷ میلیارد بار سال ۲۰۱۶، با رشد ۱۳.۵ درصدی همراه بوده است.

این داده‌ها در آمارهای سنسورتاور هم به چشم می‌خورد. بنابراین رشد روند دانلودها در اپ‌استور ۶.۷ درصد و در گوگل‌پلی ۱۶.۷ درصد بوده است؛ چرا که اندروید در بازارهای در حال توسعه، نرخ پذیرش بیشتری به خود اختصاص داده است.

افزایش دانلود بازی‌ ها

در این گزارش درآمد مربوط به بازی‌های موبایل هم با ۳۰ درصد رشد سالانه، ۴۸.۳ میلیارد دلار گزارش شده که این رقم معادل ۸۲ درصد کل درآمد بازار اپلیکیشن است. گوگل‌پلی در بخش دانلود بازی با استقبال بیشتری مواجه شده، به‌طوری که از ۳۵.۵ میلیارد بازی دانلودشده، ۲۷.۲ میلیارد بازی (معادل ۷۷ درصد) از این فروشگاه دانلود شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات