کفش هوشمند فرانسوی افتادن افراد را گزارش می‌کند

دوشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۰
مطالعه 1 دقیقه
شرکت فرانسوی E-vone کفش‌های هوشمندی برای سالمندان و کارگران طراحی کرده است که در صورت افتادن فرد، این موضوع را گزارش می‌کند.
تبلیغات

عرصه‌ی پوشیدنی‌ها به‌شدت در حال گسترده‌تر شدن است و حالا یک شرکت فرانسوی به نام E-vone با ساخت کفش هوشمند پا به این عرصه گذاشته؛ کفش‌هایی که قابلیت تشخیص زمین خوردن افرادی مانند سالمندان، کارگران و مسافران را دارند.

شرکت E-vone این محصول را در سه مدل اسنیکر، کفش کوهنوردی و کفش ایمنی تولید کرده است. در داخل این کفش‌ها دستگاهی جهت تشخیص افتادن یا حرکت غیر طبیعی فرد تعبیه شده است. چنان‌چه گونه‌ای از افتادن توسط حسگرهای این دستگاه تشخیص داده شود، پیام‌های هشدار اضطراری به مخاطبانی که از قبل تعیین شده‌اند یا سرویس‌های خدمات اضطراری مانند اورژانس ارسال خواهد شد.

این کار ازطریق سیستم ارتباطی GSM تعبیه‌شده در کفش صورت می‌گیرد. جی‌اس‌ام سیستم ارتباطی است که در ۱۲۰ کشور پشتیبانی می‌شود. این کفش هوشمند به GPS یا آنتن LoRA نیز جهت مکان‌یابی مجهز است. کار تشخیص حرکت در این کفش‌ها را حسگرهای ژیروسکوپ و شتاب‌سنج انجام می‌دهند. E-vone تاکنون خبری در خصوص زمان عرضه و قیمت محصول منتشر نکرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات