شرکت Merge از هدست واقعیت مجازی مخصوص کودکان رونمایی کرد

دوشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۱
مطالعه 2 دقیقه
امروز در خلال رویداد CES 2018، شرکت Merge از هدست واقعیت مجازی جدیدی رونمایی کرد که به‌صورت اختصاصی برای کودکان تولید شده است.
تبلیغات

یکی از جذاب‌ترین فناوری‌هایی که این‌روزها توجهات زیادی به خود جلب کرده، بی‌شک هدست‌ واقعیت مجازی است. از آنجایی که اکثر این هدست‌ها برای بزرگسالان طراحی شده، طبیعی است که خردسالان نیز علاقه به تجربه‌ی این فناوری داشته باشند. متأسفانه تاکنون هدست مناسبی برای کودکان تولید نشده بود و کودکان نمی‌توانستند به‌طور تمام و کمال طعم واقعی این فناوری را بچشند.

حال در خلال رویداد CES 2018، شرکت Merge برای رونق هدست‌های واقعیت مجازی نزد کودکان، از هدست Mege Mini رونمایی کرد. این هدست که نمونه‌ی کوچک‌شده و سبک‌شده‌ی هدست‌های واقعیت‌ مجازی است، برای قرارگیری بهتر بر سر کودکان طراحی و تولید شده است.

هدست Merge Mini با کاهش فاصله‌ی بین دو لنز چشمی، این امکان را فراهم کرده است تا کودکان زیر ۱۳ سال نیز امکان تجربه‌ی واقعیت مجازی را داشته باشند.

درست مانند Merge Goggles، این هدست از نوعی فوم لاستیکی تطبیق‌پذیر استفاده می‌کند تا علاوه بر کودکان، بزرگسالان نیز بتوانند از آن برای تماشای محتوای واقعیت مجازی استفاده کنند. همچنین به دلیل خاصیت مقاومت در برابر رطوبت این فوم، پاکسازی سطوح این هدست به سهولت انجام می‌پذیرد.

این دستگاه از اکثر گوشی‌های اندروید و آی‌او‌اس پشتیبانی می‌کند؛ البته این شرکت هیچگونه لیستی از گوشی‌های مد نظر منتشر نکرده است؛ اما با توجه به اندازه‌ی این دستگاه، به‌ نظر می‌رسد استفاده از گوشی‌های هوشمند با اندازه‌ی بزرگ در این هدست امکان‌پذیر نباشد.

برطبق گفته‌ی Merge، این هدست در تابستان ۲۰۱۸ با قیمت ۳۰ دلار در دسترس قرار خواهد گرفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات