الکسا آمازون به کامپیوترهای مبتنی بر ویندوز 10 می‌‌آید

دوشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳
مطالعه 2 دقیقه
خبرها از CES 2018 حاکی از آن هستند که آمازون قصد استفاده از الکسا در کامپیوترهای مبتنی بر ویندوز ۱۰ دارد.
تبلیغات

دستیارهای هوشمند رقابت نفس‌گیری در سال ۲۰۱۷ پشت سر گذاشتند و رقابت بین آن‌ها نزدیک‌تر از هر زمان دیگری شده است. الکسای آمازون به‌عنوان یکی از نمونه‌های موفق از این دستیارها، این روزها به لطف طیف وسیعی از اسپیکرهای هوشمند در حال همه‌گیر شدن است. حال طبق خبرهای منتشرشده در حاشیه‌ی CES 2018، آمازون قصد به چالش کشیدن کورتانا با عرضه‌ی الکسا برای کامپیوترهای مبتنی بر ویندوز ۱۰ دارد. اچ‌پی، لنوو، ایسوس و ایسر برای استفاده از الکسا در لپ‌تاپ‌ها و کامپیوترهای خانگی ویندوزی خود برنامه‌ریزی کرده‌اند؛ این حرکت جدید آمازون به گسترش هر چه بیشتر پلتفرم الکسا در سال جاری منجر خواهد شد.

عملی شدن این یکپارچه‌سازی، نیازمند یک اپلیکیشن اختصاصی الکسا برای ویندوز است که احتمالا بهار امسال شاهد انتشار آن خواهیم بود. علاوه بر این اپلیکیشن، سازنده‌ها نیاز به تقویت بخش تشخیص صدا برای ارائه‌ی یک تجربه‌ی بدون نقص از دستیار هوشمند الکسا دارند. اچ‌پی از الکسا روی کامپیوترهای پاویلیون ویو (Pavilion Wave) استفاده می‌کند؛ این کامپیوترهای کوچک، بیشتر به اسپیکر شباهت دارند. لنوو نیز الکسا را به لپ‌تاپ‌های خود خواهد آورد. هنوز اطلاعات کاملی از چگونگی همکاری و زمان‌بندی‌های این شرکت‌ها برای استفاده از الکسا در دست نیست.

الکسا ویندوز

شایان ذکر است که مایکروسافت و آمازون برای یکپارچه‌سازی کورتانا و الکسا تا پایان سال ۲۰۱۷ قرارداد همکاری امضا کرده‌اند؛ به نظر می‌رسد این یکپارچگی بین پلتفرمی، از زمان‌بندی خود عقب افتاده است. آمازون در حال توسعه‌ی اپلیکیشن مجزایی است که به کمک آن دسترسی به اطلاعات پلتفرم وب الکسا و اپلیکیشن‌های موبایل ممکن شود. این اپلیکیشن به دستور صوتی یا میانبرهای صفحه‌کلید واکنش نشان می‌دهد.

آمازون و شرکایش در CES امسال از این همکاری جدید پرده برداشته‌اند. رقابت داغ بین دستیارهای هوشمند این بار به ویندوز ۱۰ کشیده شده است؛ جایی که تا پیش از این در سلطه‌ی دستیار هوشمند ردموندی‌ها بوده است. الکسا علاوه بر رقابت با کورتانا در ویندوز، رقیبی بسیار جدی به نام گوگل اسیستنت نیز برای موفقیت در این عرصه پیش روی خود می‌بیند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات