عملکرد تماشایی بوگاتی شیرون در تست شتاب

یک‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
یک برنامه تلویزیونی ساخت کشور امارات، ابرخودروی بوگاتی شیرون را مورد بررسی و تست شتاب قرار داده است.
تبلیغات

 خبر جدیدی نیست که بدانید بوگاتی شیرون (Bugatti Chiron) خودروی سریعی است؛ مگر این‌که در دو سال گذشته دور از عصر فناوری زندگی کرده باشید. پیشرانه هشت لیتری بوگاتی شیرون با بهره‌گیری از ۱۶ سیلندر و به کمک چهار توربوشارژر، قادر است ۱۵۰۰ اسب بخار (۱۱۱۹ کیلووات) قدرت تولید کند. چنین ارقامی در تاریخ خودرو کم‌نظیر است و همین، ابرخودروی بوگاتی شیرون را به یکی از برترین سوپراسپرت‌های حال حاضر دنیا تبدیل می‌کند.

بوگاتی ادعا می‌کند که بیشینه سرعت شیرون ۲۶۱ مایل بر ساعت (۴۲۰ کیلومتر بر ساعت) است ولی رانندگی با این خودروی سوپراسپرت در هر مکانی امکان‌پذیر نیست؛ مگر این‌که راننده نخواهد از تمام توان پیشرانه استفاده کند. با این پیشینه از بوگاتی شیرون، کانال یوتیوب ArabGT.com ویدئویی بسیار تماشایی از تلاش راننده برای دستیابی به بیشینه سرعت خودرو نمایش می‌دهد. اگر‌چه راننده نتوانست به بیشینه سرعت بوگاتی شیرون دست پیدا کند؛ اما چنین سرعتی نیز برای حرکت در مسیر جاده عمومی بسیار زیاد و خطرناک است؛ این ویدئو نمایش عالی بسته‌های عملکردی سوپراسپرت شیرون را در عمل به رخ می‌کشد.

BUGATTI CHIRON/ بوگاتی شیرون

فیلم نشان می‌دهد که راننده شیرون در دو تلاش خود به سرعت‌هایی پایین‌تر از بیشینه سرعت ادعایی بوگاتی دست پیدا می‌کند. در اولین تلاش، راننده به سرعت ۱۶۰ مایل بر ساعت (۲۵۷ کیلومتر بر ساعت) می‌رسد که حداقل برای بوگاتی شیرون سرعتی معمولی حساب می‌شود و البته باید دور تمرینی راننده باشد.

تلاش دوم راننده بسیار موفقیت‌آمیزتر و سریع‌تر از اولین تلاش او است؛ اگر‌چه باز هم راننده نمی‌تواند در جاده عمومی به بیشینه سرعت بوگاتی شیرون دست یابد. سوپراسپرت شیرون بدون زحمت شتاب می‌گیرد و عقربه سرعت‌سنج از سرعت پیشین می‌گذرد. قبل از این‌که راننده پایش را از روی پدال گاز بردارد و سرعت خودرو را کاهش دهد، سرعت‌سنج بوگاتی شیرون عدد ۳۲۵ کیلومتر بر ساعت (۲۰۲ مایل بر ساعت) را ثبت می‌کند تا تلاش راننده این بار بی‌ثمر نباشد.

BUGATTI CHIRON/ بوگاتی شیرون

بوگاتی شیرون از زمان معرفی در نمایشگاه خودروی ژنو در مارس ۲۰۱۶ یکی از سریع‌ترین سوپراسپرت‌های دنیای خودرو بوده است. جایگزین بوگاتی ویرون، رکوردهایی ثبت کرده که دیگران سعی در رسیدن به آن‌ را دارند و خود را برای رقابت با آن آماده می‌کنند. بوگاتی عملکرد عالی خود را در شیرون با پکیجی ارائه داده است که به‌خوبی کار می‌کند و در عین حال ترکیبی از طراحی لوکس و باشکوه نیز با آن همراه است.

تولید بوگاتی شیرون محدود به تنها ۵۰۰ دستگاه است. در پایان سال گذشته، بوگاتی ۷۰ نمونه از ابرخودروی شیرون را به مشتریان تحویل داد و ۳۰۰ سفارش دیگر نیز در انتظار پایان ساخت است تا تحویل مشتریان داده شود. در سال‌های اخیر بوگاتی سوپراسپرت‌های نامداری به دنیای خودرو تحویل داده که بوگاتی ویرون خاطره‌انگیز از آن جمله است. هر چند تولیدات بوگاتی قدرتمند و سریع هستند؛ اما رقبای جدیدی مانند هنسی ونوم نیز در جدال با ابرخودروهای بوگاتی شاخ و شانه می‌کشند. زومیت شما را به تماشای ویدئوی دیدنی زیر دعوت می‌کند.

دانلود

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات