تحلیلگران کاهش فروش بیشتر آیفون 10 را پیش‌بینی می‌کنند

جمعه ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
بر اساس پیش‌بینی تحلیلگران، به‌ نظر می‌رسد کاهش فروش آیفون ۱۰ جدی‌تر از آن است که پیش‌تر برآورد می‌شد.
تبلیغات

هفته‌ی پیش گزارشی منتشر شد که برطبق آن، احتمالا در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۸، اپل درخواست‌های خود برای آیفون ۱۰ را از ۵۰ میلیون به ۳۰ میلیون کاهش دهد. همین موضوع باعث شد که ارزش سهام این شرکت با کاهش موقتی همراه شود. اکنون یک تحلیلگر باور دارد که اپل نه‌تنها در سه‌ماهه‌ی اول سال جاری، بلکه در سراسر سال ۲۰۱۸ با کاهش فروش مواجه خواهد شد.

نیکولاس برات از گروه CLSA می‌گوید:

ما مدعی بودیم که فروش آیفون ۱۰ در سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۱۷ بین ۳۰ تا ۳۵ میلیون واحد بوده است. اکنون در مورد افزایش فروش آیفون ۱۰ در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۱۸ تردید داریم.

البته تحلیل‌های ضد و نقیض این روز‌ها بسیار دیده و شنیده می‌شود. مایکل اولسن باور دارد که ارزش هر سهم از اپل به‌ لطف عرضه‌ی سه مدل جدید آیفون، از ۱۷۱ دلار کنونی، به ۲۰۰ دلار خواهد رسید.

انتظار می‌رود با عرضه‌ی نسل‌های جدید آیفون، نسخه‌ی X با کاهش قیمت مواجه شود.

مایکل اولسن می‌گوید:

ما انتظار عرضه‌ی گزینه‌ی ارزان‌قیمت‌تر از آیفون‌های سری X را داریم. همچنین عرضه‌ی نسخه پلاس از نسل X در سال ۲۰۱۸ چندان دور از انتظار نیست.

مسلماً کاهش قیمت آیفون ۱۰ در سال آینده، خبری خوش برای کاربرانی خواهد بود که به وجود میل به خرید این دستگاه، به دلیل قیمت نسبتاً بالای آن، هرگز موفق به خریدش نشده‌اند.

از سوی دیگر کاهش قیمت آیفون ۱۰، رشد درآمد قابل‌ توجهی برای اپل به ارمغان خواهد آورد که وقوع آن تنها مستلزم کاهش قیمت تمام‌شده آیفون‌ خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات