همکاری الکسا و کورتانا هنوز شکل نگرفته است

پنج‌شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
مدتی پیش، آمازون و مایکروسافت از طرح مشترکی سخن گفتند که به‌واسطه‌ی آن، دستیارهای الکسا و کورتانا با یکدیگر کار می‌کنند؛ اما هنوز این اتفاق رخ نداده است.
تبلیغات

با پیشرفت‌های حاصل‌شده در زمینه‌ی هوش‌ مصنوعی، مفهوم جدیدی پدید آمد تا انسان را در انجام برخی کارهای ساده‌ی روزمره یاری رساند. این پدیده که دستیار مجازی نام دارد، به‌واسطه‌ی هوش ماشینی، دستورات را به‌صورت صوتی دریافت می‌کند و در فهرست انجام قرار می‌دهد.

اکنون شرکت‌های بزرگی چون اپل، گوگل، مایکروسافت و آمازون، هرکدام دستیار مخصوص به خود دارند. در سال‌های اخیر، این غول‌های تکنولوژی تمام سعی خود را به کار برده‌اند تا عملکرد دستیارهای خود را بهبود ببخشند.

چندی پیش دو شرکت آمازون و مایکروسافت در بیانیه‌ای، همکاری خود برای بهبود عملکرد دو دستیار کورتانا و الکسا را اعلام کردند. طبق این بیانیه، قرار بود دستیارهای صوتی این دو شرکت با یکدیگر تعامل بهتری داشته‌ باشند. اکنون با توجه به پایان سال ۲۰۱۷، هنوز این مهم اتفاق نیفتاده است و به‌ نظر هم نمی‌رسد این اتفاق در نمایشگاه CES رخ دهد.

هدف از این همکاری، گسترش دامنه‌ی خدمات این دو دستیار بوده است؛ به‌عنوان مثال شما می‌توانستید از طریق دستیار الکسا، از ویژگی‌های برجسته‌ی ویندوز، مانند آفیس و... بهره‌مند شوید. در طرف مقابل، کورتانا می‌توانست از مهارت‌های بسیار الکسا برای خدمت‌رسانی مفید بهره ببرد.

البته رقبای این دو دستیار نیز ساکت ننشسته‌اند. گوگل با عرضه‌ی دستیار هوشمند خود در سایر پلتفرم‌ها قصد دارد کاربرانش را افزایش دهد؛ این در حالی است که اپل نیز قصد دارد طی ماه‌های آینده، دستیار هوشمند خود را به‌ واسطه‌ی هوم‌پاد، به خانه‌ها بیاورد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات