کوالکام یادداشت تفاهمی به ارزش ۲ میلیارد دلار با شرکت‌های چینی امضا کرد

یک‌شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
طبق جدیدترین گزارش‌ها، کوالکام تفاهم‌نامه‌ی فروش ۲ میلیارد دلاری با سازندگان بزرگ گوشی در چین به امضا رسانده است.
تبلیغات

کوالکام به‌عنوان غول تراشه‌سازی دنیا‌، به‌تازگی با شرکت‌های سازنده‌ی گوشی چینی یادداشت تفاهمی برای فروش امضا کرده؛ این تفاهم‌نامه‌ی ۲ میلیارد دلاری با لنوو، اوپو، ویوو و شیائومی به امضا رسیده است. طبق اعلام کوالکام، طرف‌‌های این تفاهم‌نامه علاقه‌مند به خرید تجهیزات کوالکام با ارزشی بیش از ۲ میلیارد دلار هستند و این خریدها در طول سه سال انجام خواهد شد. 

طبق بیانیه‌ی کوالکام، این تفاهم‌نامه‌ی غیر الزام‌آور، فناوری‌های مرتبط با قطعات آر-اف فرانت‌اند (RF Front-End) را شامل می‌شود. این تفاهم‌نامه‌ی چندساله در همایش کوالکام در پکن که با حضور رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل این غول آمریکایی برگزار شده به امضای طرفین رسیده است. 

در این همایش، شرکت‌های چینی از احتمال خرید کوالکام توسط برودکام و تاثیر منفی آن روی سرمایه‌گذاری در بخش فناوری‌ تراشه‌ها اظهار نگرانی کرده‌اند. برودکام در ماه نوامبر سال گذشته‌ی میلادی پیشنهاد خرید ۱۰۳ میلیارد دلاری خود را به کوالکام ارائه داد که با پاسخ منفی سران این تراشه‌ساز آمریکایی روبه‌رو شد؛ کوالکام مبلغ مذکور را کمتر از ارزش واقعی این کمپانی می‌داند. 

کوالکام احتمالا زیر ذره‌بین رگلاتوری چین قرار خواهد گرفت؛ وضعیت این کمپانی پس از مشکلات پیش‌آمده در بحث انحصارطلبی و تلاش‌های دولت چین برای تولید بومی تراشه‌، آینده این نوع همکاری‌ها را کمی مبهم کرده است. چین به دنبال آن است که تا سال ۲۰۳۰ و با سرمایه‌گذاری و حمایت‌های داخلی به بازیگر اصلی عرصه‌ی تولید تراشه در دنیا مبدل شود. طبق اعلام کریستیانو آمون،‌ چین در شرایط کنونی دومین بازار کوالکام محسوب می‌شود؛ اما در آینده‌ی نزدیک و با همکاری‌های جدید، این کشور بزرگ‌ترین مشتری کوالکام خواهد شد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات