پیش‌فروش اپل هوم‌ پاد آغاز شد

جمعه ۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
از امروز کاربران قادر خواهند بود که بلندگوی هوشمند اپل که هوم‌پاد نامیده می‌شود، خریداری کنند. اولین سفارشات در ۹ فوریه تحویل داده می‌شوند.
تبلیغات

پیش‌تر اپل از آغاز پیش‌فروش بلندگوهای هوشمند هوم‌پاد در روز جمعه خبر داده بود. حال کاربران از امروز می‌توانند این دستگاه ۳۴۹ دلاری را از طریق فروشگاه اپل پیش‌خرید کنند. فعلا فقط کاربران کشورهای ایالات‌متحده آمریکا، بریتانیا و استرالیا قادر به پیش‌خرید هوم‌پاد خواهند بود اما، برطبق گفته‌ی کوپرتینویی‌ها، فرانسه و آلمان نیز در بهار به صف کشورهای پشتیبانی‌شده اضافه خواهند شد.

هنگامی که اپل این دستگاه را معرفی کرد، از عرضه‌ی آن در اواخر سال ۲۰۱۷ خبر داد اما، به‌دلیل مشکلاتی که در تأمین قطعات این دستگاه وجود داشت، این زمان به فوریه ۲۰۱۸ موکول شد.

همچنین اپل برای آن‌دسته از کاربرانی که علاقه‌ای به پیش‌خرید این دستگاه ندارند، از امکان خرید هوم‌پاد در ۹ فوریه اطلاع داد.

هوم‌پاد متشکل از هفت توئیتر درونی است که تجربه‌ای فراگیر از قطعات موسیقی را به کاربران ارائه می‌کند؛ همچنین یکپارچگی این دستگاه‌ با دستیار هوشمند سیری باعث شده که تنها با دستورات صوتی، اقدام به کنترل موسیقی یا دریافت اطلاعات از وضعیت آب‌و‌هوا، ترافیک و... کنید.

پردازنده‌ای که برای این دستگاه در نظر گرفته شده، پردازنده‌ی A8‌ است که در آیفون ۶ مورد استفاده قرار گرفته بود که با توجه به وظایف نه‌چندان سنگین این دستگاه در پردازش اطلاعات، به‌نظر می‌رسد که مناسب هوم‌پاد باشد. استفاده از پردازنده‌ی یادشده این امکان را به هوم‌پاد می‌دهد تا با بررسی شرایط محیطی، بلندگوهای داخلی خود را برای ارائه‌ی بهترین تجربه‌ی صوتی تنظیم کند.

در رویداد معرفی این دستگاه، اپل تأکید زیادی نیز به استفاده از سرویس اپل‌ موزیک داشت. کاربران می‌توانند با پرداخت اشتراک ماهانه‌ی ۹.۹۹ دلار، امکان گوش دادن به ۴۰ میلیون قطعه‌ای که در این سرویس موسیقی قرار دارد، فراهم کنند. در این بین، سیری نیز از برخی توانایی‌های بیشتر برخوردار است تا درخواست‌های مربوط به موسیقی را به بهترین نحو پاسخ دهد. با این حال، کسانی که تمایل به خرید اشتراک اپل موزیک ندارند، می‌توانند ایستگاه Beats 1، پادکست‌ها و تمامی قطعاتی که پیش‌تر از طریق فروشگاه آیتیونر خریداری کرده‌اند، روی هوم‌پاد خود گوش دهند.

در کنار ویژگی‌های که بالاتر به آن‌ها اشاره شد، اپل بلندگوی هوم‌پاد را با هدف رقابت با آمازون اکو و گوگل هوم روانه‌ی بازار کرده است. از این‌رو، این دستگاه قادر به ارسال پیام، خواندن سرتیترهای خبری و کنترل لوازم هوشمند خانه است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات