ال جی دیسپلی ۱۸.۸ میلیارد دلار روی نمایشگرهای اولد سرمایه‌ گذاری می‌کند

پنج‌شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲
مطالعه 2 دقیقه
ال‌جی دیسپلی در حال برنامه‌ریزی برای سرمایه‌گذاری ۱۸.۸ میلیارد دلاری روی کسب‌وکار اولد در سال ۲۰۲۰ است.
تبلیغات

ال‌جی دیسپلی به عنوان دومین تولیدکننده‌ی پنل‌های مسطح در دنیا برای پیش‌برد اهداف خود در نمایشگرهای اولد به دنبال سرمایه‌گذاری بزرگ در این بخش است. این غول کره‌ای به دنبال سرمایه‌گذاری ۲۰ تریلیون وونی (برابر با ۱۸.۸ میلیارد دلار) روی نمایشگرهای اولد در سال ۲۰۲۰ است. طبق اعلام ال‌جی، این سرمایه‌گذاری کمی زودتر از زمان موعود انجام خواهد شد و برای رسیدن به تمام اهداف برنامه از بودجه‌های کمکی نیز استفاده خواهد شد. بخشی از این سرمایه‌ برای ساخت کارخانه‌ی جدید تولید پنل اولد در گوانژوی چین و یک کارخانه‌ی دیگر در کره اختصاص خواهد یافت. پیش‌بینی‌ می‌شود که کارخانه‌ی ال‌جی دیسپلی در گوانژو چین از نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۹ وارد فاز عملیاتی شود.

ال‌جی سال گذشته موفق به عرضه‌ی ۱.۷ میلیون پنل تلویزیون اولد شده است؛ طبق گزارش ال‌جی دیسپلی فروش این کمپانی در سال گذشته به ۲۷.۸ تریلیون وون معادل ۲۶.۱ میلیارد دلار رسیده است. سود عملیاتی کسب شده از این بخش برای ال‌جی نیز برابر ۲.۲ میلیارد دلار بوده است. طبق پیش‌بینی‌ها این غول کره‌ای در سال جاری بیش از ۲.۸ میلیون پنل اولد به فروش خواهد رساند؛ ال‌جی به دنبال سرمایه‌گذاری ۸.۴ میلیارد دلاری روی کسب‌وکار اولد در سال ۲۰۱۸ است.

این اولین بار است که سود عملیاتی ال‌جی‌ دیسپلی از مرز ۲ تریلیون وون عبور می‌کند. ال‌جی همچنین از سرمایه‌گذاری ۴۴.۵ میلیارد وونی روی تحقیق و توسعه در سال گذشته سخن گفته است. این سرمایه‌گذاری‌ها و تلاش‌ها در پاسخ به رقبای مهمی همچون شارپ انجام می‌شود؛ شارپ به دنبال وسیع کردن بازار اولدهای خود در سراسر جهان است و همکاری جدید آن با ژاپن دیسپلی گواهی بر شدید شدن رقابت در این بخش است.

در دپارتمان پنل‌های اولد نیز ال‌جی دیسپلی به دنبال افزایش بازده کارخانه‌ی E5 خود و سرمایه‌گذاری بیشتر روی کارخانه‌های اولد موبایل مثل تاسیسات E6 در پاجو است؛ طبق برنامه‌ریزی‌ها این کارخانه‌ی واقع در استان گیونگی کره از سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری تولید پنل‌های اولد پلاستیکی خود را آغاز می‌کند. گزارش‌های جدید نشان می‌دهد که ال‌جی قصد تزریق سرمایه‌ی ۳.۷ میلیارد دلاری برای ساخت کارخانه‌ای مشابه است؛ این تصمیم در راستای پاسخ به نیاز فزاینده‌ی بازار به پنل‌های اولد برای موبایل‌ها اتخاذ شده است. ساخت این کارخانه‌ی تولید پنل موبایل طبق پیش‌بینی‌ها در سه‌ماهه‌ی‌ اول سال به پایان می‌رسد و ساخت اولین ماژول‌ها توسط آن نیز سریعا پس از اتمام ساخت آغاز خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات