ثبت سفارش ۳۰۰ هزار گوشی آیفون از اول سال؛ تامین اجتماعی کمتر از ۳۰۰۰ گوشی وارد کرده است

سه‌شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۱
مطالعه 2 دقیقه
سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا در رابطه با حواشی مطرح‌شده در ارتباط با یکی از شرکت‌های واردکننده‌ی گوشی، اعلام کرد که این شرکت رقم بسیار کمی گوشی وارد کشور کرده است.
تبلیغات

حمیدرضا دهقانی‌نیا در نشست خبری که به منظور اجرای طرح رجیستری گوشی‌های موبایل در محل ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز برگزار شد، اعلام کرد که در طول یک هفته‌ی گذشته حواشی بسیاری در رابطه با یکی از شرکت‌های زیرمجموعه‌ی تامین اجتماعی منتشر شده است.

وی گفت:

در طول یک هفته‌ی گذشته اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه رانتی به وجود آمده و واردات را برای همه آزاد کنیم. ۴۴ شرکت مجوز واردات گوشی دارند. از این تعداد بیش از ۳۰ شرکت هم‌اکنون فعال هستند و شرکت‌ وابسته به تامین اجتماعی نیز جزو شرکت‌هایی است که مجوز واردات گوشی دارد؛ این شرکت از ابتدای سال تاکنون ۷۳۷۸ ثبت سفارش آیفون انجام داده که از این تعداد ۲۸۲۷ مورد ترخیص نهایی شده است.

به گفته‌ی دهقانی‌نیا، در مجموع ۳۰۰ هزار ثبت سفارش گوشی‌های اپل از ابتدای سال تا کنون انجام شده است؛ بنابراین سهم این شرکت تنها چند درصد واردات است. این شرکت عمومی است و منتسب به دولت نیست.

برخی از دوستان بر اساس شنیده‌ها مواردی را مطرح می‌کنند. مثلا اظهاراتی مبنی بر اینکه طرح صد در صد با شکست مواجه می‌شود. احتمالی به این شکل به نظر توان پیشگویی خاصی می‌خواهد. پس فرمایش ایشان کاملا رد می‌شود.

رجیستری باعث افزایش قیمت نمی‌شود

مدیرکل فناوری اطلاعات ستاد مبارزه با قاچاق کالا درباره‌ی افزایش قیمت گوشی از زمان اجرای طرح تاکنون، اعلام کرد که افزایش قیمت گوشی ربطی به رجیستری ندارد؛ زمانی که اجرای طرح آغاز شد، قیمت دلار ۳۵۰۰ بود و الان قیمت دلار ۴۷۰۰ تومان است.

به گفته‌ی وی، یکی از دلایل این افزایش قیمت، حذف ارز مبادله‌ای بود که با اجرای طرح متقارن شد و از سوی دیگر، بالا رفتن قیمت ارز و اخذ مالیات از کشور مبدأ پیش آمد که پیش از این انجام نمی‌شد. بر این اساس یک سری مالیات‌ بابت صادرات از بازرگان اخذ می‌شود که قبلا دریافت نمی‌شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات