ابزاری برای اندازه گیری کیفیت کانال تلگرام

سه‌شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
یکی از معیارهای نشان‌دهنده‌ی کیفیت کانال تلگرام شما، مدت زمانی است که افراد در کانال عضو می‌مانند.
تبلیغات

هر چه مدت عضویت مخاطبان در کانال شما بیشتر باشد، می‌توان نتیجه گرفت که رضایت آن‌ها از محتوا و کیفیت بالای آن بیش‌تر است؛ اما چطور می‌توان میزان ماندگاری اعضای کانال را اندازه گرفت؟ از آنجایی که تلگرام چنین اطلاعاتی را به‌راحتی در دسترس مدیران کانال‌ها قرار نداده است، ما در ادشات برای دستیابی به چنین اطلاعاتی، ابزاری به نام تحلیلگر کانال تلگرام (با الگوگیری از گوگل آنالیتیکس، اما در ابعاد کوچک‌تر برای کانال‌ها) ساخته‌ایم. این ابزار به مدیران کانال‌ها کمک می‌کند تا اطلاعات بیشتری از مخاطبان خود داشته باشند. یکی از اطلاعات، میزان ماندگاری اعضا در کانال است.

گزارش ماندگاری اعضا

تحلیلگر کانال تلگرام بر اساس زمان ورود و خروج افراد به کانال شما، طول عمر آن‌ها را حساب می‌کند و در قالب یک گزارش به نام گزارش ماندگاری اعضا در اختیار شما قرار می‌دهد. خروجی این گزارش به شکل زیر است:

ادشات

همان‌طور که در شکل مشخص است، این نمودار به شما می‌گوید از بین کاربران عضوشده در یک بازه‌ی زمانی، چند نفر هنوز در کانال شما هستند و چند نفر کانال را ترک کرده‌اند. ضمن اینکه متوجه می‌شوید کسانی که کانال شما را ترک کرده‌اند، به‌طور میانگین چه مدت در کانال حضور داشته‌اند. عکس فوق، یک کانال تلگرامی خوب را نشان می‌دهد که درصد بالایی از افرادی که در طول هفته‌ی گذشته عضو آن شده‌اند، همچنان در کانال عضو مانده‌اند. عکس زیر یک کانال را نشان می‌دهد که کاربران با سرعت بیشتری آن را ترک می‌کنند:

ادشات

همان‌طور که مشاهده می‌کنید، کانال دوم هرچند جذب مخاطب بیشتری داشته است؛ اما بیش از ۵۰ درصد مخاطبانی که در طول هفته‌ی گذشته عضو کانال شده‌اند، آن را ترک کرده‌اند. در نتیجه باید تلاش بیشتری برای نگهداری مخاطبان خود داشته باشد.

جمع‌بندی

مهم‌ترین معیاری که نشان می‌دهد شما کانال تلگرامی خوبی دارید یا نه، ماندگاری افراد در کانال تلگرام شما است. تحلیلگر کانال تلگرام به شما کمک می‌کند تا به‌راحتی ماندگاری اعضا را اندازه بگیرید. در صورتی که تاکنون از این ابزار استفاده نکرده‌اید، با مراجعه به صفحه‌ی تحلیلگر کانال تلگرام، به‌صورت رایگان ثبت‌نام خود را انجام دهید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات