نوکیا 10 با دوربین مجهز به پنج لنز عرضه خواهد شد

سه‌شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
طرح شماتیک فاش‌شده در چین، عرضه احتمالی گوشی پرچم‌دار نوکیا ۱۰ را با یک دوربین مجهز به پنج لنز فاش می‌کند.
تبلیغات

شرکت اچ‌ام‌دی گلوبال، اخیراً به‌صورت رسمی تأیید کرده است که در نمایشگاه MWC 2018 حضور پیدا خواهد کرد و گوشی‌های هوشمند جدیدی با برند نوکیا عرضه می‌کند. گمان می‌رود نوکیا ۹ به‌صورت رسمی در این نمایشگاه معرفی شود؛ فنلاندی‌ها، مدعی شده بودند که نسخه بزرگ‌تر نوکیا ۸ را روانه بازار خواهند کرد و ممکن است این مدل، در اواخر ماه فوریه ارائه شود.

بااین‌حال گمانه‌زنی‌های جدید به عرضه پرچم‎دار اچ‌ام‌دی گلوبال با نام نوکیا 10 اشاره دارند؛ طرح شماتیک فاش‌شده در چین، گوشی جدید نوکیا را با دوربین مجهز به پنج لنز به نمایش می‌گذارد و دو حفره‌ تعبیه‌شده در پنل پشتی برای فلاش LED است. در صورتی‎که این طرح به واقعیت مبدل شود، انتظار می‌رود گوشی بعدی با برند نوکیا طراحی مانند لومیا ۱۰۲۰ داشته باشد.

زایس پتنتی با عنوان Miniature Zoom Camera به ثبت رسانده است که چندین لنز مختلف را با چینش مدور نشان می‎دهد؛ این لنزها قادر به چرخش هستند و سیستم متشکل از آن، تصویربرداری با فاصله‌های کانونی مختلف و زوم واید را امکان‌‏پذیر می‎کند. اچ‌ام‎دی گلوبال و زایس، سال گذشته برای توسعه نوکیا ۸ با یک‎دیگر وارد همکاری شده‌اند و بعید نیست که این روند در آینده نیز ادامه پیدا کند. به همین جهت می‎توان امیدوار بود که نوکیا ۱۰ با یک دوربین مجهز به پنج لنز به بازار عرضه شود که زایس آن‌ را توسعه داده است.

نوکیا ۱۰ با پنج دوربین

از آنجایی‌که محصول احتمالی مجهز به این سیستم، نوکیا ۱۰ خواهد بود؛ گمان می‌رود مدل فوق به تراشه اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام مجهز شده باشد. این تراشه به‌صورت رسمی در ماه دسامبر معرفی شده است و از هشت هسته پردازشی استفاده می‌کند؛ برای توسعه سیستم‌روی‌چیپ (SoC)، فرآیند ساخت ۱۰ نانومتری به کار رفته است. در لیست گوشی‌های مجهز به پردازنده اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام، نام نوکیا ۱۰ جلب‌ توجه می‌کند؛ در آن زمان، اعلام شد این مدل در ماه آگوست ۲۰۱۸ به‌صورت رسمی معرفی خواهد شد. بااین‌حال وب‌سایت اندروید‌پیت مدعی است که پرچم‌دار اچ‌ام‌دی با دوربین مجهز به پنج لنز در ماه سپتامبر و در نمایشگاه IFA 2018 برلین رونمایی خواهد شد.

یکی از تِرِندهای رایج در بازار، حذف حاشیه‌های نمایشگر و عرضه محصولاتی با نمایشگر کشیده است؛ بعید می‌دانیم اچ‌ام‌دی گلوبال از این روند مرسوم در توسعه‌ی گوشی جدیدش پیروی نکند. به همین جهت، نوکیا ۱۰ احتمالاً به نمایشگری با نسبت ابعاد ۱۸ به ۹ مجهز خواهد شد؛ فنلاندی‌ها، هنوز محصولی با نمایشگر ۲ به ۱ عرضه نکرده‌اند و انتظار می‎رود نوکیا ۹ اولین گوشی اچ‌ام‌دی با این صفحه‌نمایش باشد. ضمن اینکه بعید نیست اچ‌ام‌دی از شیشه برای پنل پشتی پرچم‎دار جدید خود استفاده کند که قابلیت شارژ بی‌سیم را امکان‌پذیر خواهد کرد.

همان‌طور که در ابتدا گفته شد، شرکت اچ‌ام‌دی در حال‌ حاضر روی نمایشگاه MWC 2018 تمرکز کرده است؛ به همراه نوکیا ۹، احتمالاً تعدادی از گوشی‌های جدید نوکیا از جمله نسخه جهانی نوکیا ۷، نسل دوم نوکیا ۶ و گوشی ارزان‌قیمت نوکیا وان (Nokia 1) معرفی خواهد شد. ضمن اینکه انتظار می‌رود نسخه 4G گوشی ساده (فیچر فون) نوکیا ۳۳۱۰ نیز در ماه آینده به نمایش گذاشته شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات