آیفون‌های ۲۰۱۷ حدود ۶۱ درصد از فروش آیفون‌ در آمریکا را از آن خود کرده‌اند

سه‌شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
حدود نیمی از فروش آیفون‌ در آمریکا در فصل آخر سال ۲۰۱۷، مربوط به آیفون‌های ۶ اس پلاس، ۷ پلاس و ۸ پلاس می‌شود که این آمار میزان محبوبیت صفحه نمایش‌های بزرگ را نشان می‌دهد.
تبلیغات

بر اساس مطالعات جدیدی که توسط CIRP صورت گرفته است، مدل‌های ۲۰۱۷ آیفون یعنی آیفون ۸، آیفون ۸ پلاس و آیفون ۱۰، حدود ۶۱ درصد از فروش آیفون در ایالات متحده را از آن خود کرده‌اند. این آمار کم‌تر از ۷۲ درصد فروشی است که آیفون‌های ۷ و ۷ پلاس در فصل چهارم سال پیش از آن خود کردند.

البته مقایسه میزان فروش آیفون‌های ۲۰۱۷ با ۲۰۱۶ به دلیل ابهاماتی که ماه نوامبر در مورد آیفون ۱۰ (قیمت بالا) ایجاد شد، کمی مشکل است؛ اما در مجموع این گونه به نظر می‌رسد که مدل‌های قدیمی‌تر آیفون بیش‌تر از معمول در فصل تعطیلات به فروش رفته‌اند.

به گزارش CIRP، از اکتبر تا دسامبر سال ۲۰۱۷، آیفون‌های ۷ و ۷ پلاس حدود یک‌چهارم فروش در ایالات متحده را به خود اختصاص دادند. حدود ۸ درصد از سهام این فروش در اختیار آیفون‌های ۶ اس و ۶ اس پلاس بود. آیفون SE نیز با وجود کمبود سخت افزاری در آن دوران، فروشی مانند سری ۶ اس داشت.

با این حال، محدودیت‌های عرضه آیفون ۱۰ و قیمت بالای آن، مقایسه مدل‌های ۲۰۱۷ با مدل‌های پیشین را پیچیده‌تر می‌کند. این گزارش حاکی از آن است که آیفون ۱۰ حدود ۲۰ درصد از کل فروش آیفون در فصل تعطیلات سال ۲۰۱۷ را تشکیل می‌دهد؛ بخش قابل توجهی از فروش که تا پیش از ماه نوامبر امکان آن وجود نداشت.

البته علت این نرخ فروش را می‌توان به افزایش تمایل مصرف‌کنندگان به خرید دستگاه‌های با صفحه نمایش بزرگ، نسبت داد. آیفون ۶ اس پلاس، ۷ پلاس و ۸ پلاس، حدود ۳۰ درصد از کل فروش را به خود اختصاص داده‌اند. این آمار بدین معنی است که نیمی از آیفون‌هایی که در فصل چهارم ۲۰۱۷ به فروش رفتند، دارای صفحه نمایش بزرگ‌تر از ۴.۷ اینچ بودند. اگر از لحاظ مالی در نظر بگیریم، آیفون‌های دارای صفحه نمایش بزرگ از قیمت بیش‌تری برخوردارند و درآمد بیش‌تری نیز برای شرکت به دنبال خواهند داشت.

ظاهرا اپل قصد دارد صفحه نمایش بزرگ آیفون‌های خود را با عرضه آیفون‌های ۲۰۱۸ گسترش دهد. KGI معتقد است که این شرکت قصد معرفی آیفون ۱۰ پلاس ۶.۴ اینچی، یک آیفون ارزان قیمت ۶.۱ اینچی و نسخه‌ی اصلاح‌شده آیفون ۱۰ را دارد.

مطالعه CIRP، محصولات آیفون را مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهد. اپل در اول فوریه گزارش مالی فصل پیش خود را ارائه خواهد داد؛ پیش‌بینی می‌شود این شرکت بیش از ۸۰ میلیارد دلار درآمد داشته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات