بررسی شرایط رهن و اجاره آپارتمان در مجیدیه، محل تعامل مسلمان و ارمنی

سه‌شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
محله‌ی مجیدیه از محلات قدیمی تهران است که در شرق این کلان شهر قرار دارد.
تبلیغات

مجیدیه در ابتدا از اراضی منتسب به عبدالمجید میرزا عین الدوله بود که در دهه‌ی ۳۰ شمسی، جمعی از ارامنه، زمین‌های این محله را خریداری کردند و بعد از تقسیم به قطعات کوچک و تفکیک‌شده به‌طور اقساط به ارامنه‌های دیگری فروختند و بدین ترتیب، مجیدیه به محله‌ی ارامنه نشین معروف شد. بعد از انقلاب اسلامی نام یکی از خیابان‌های اصلی این محله که در دل مجیدیه قرار دارد به نام استاد حسن بنا تغییر کرد، وی کسی بود که در مبارزات سیاسی قبل از انقلاب ۵۷ شهید شد. در واقع اگر از بزرگراه همت عبور می‌کنید، از غرب به شرق این بزرگراه، بعد از عبور از پل سیدخندان، نرسیده به رسالت می‌توانید تابلوی خیابان استاد حسن بنا را مشاهده کنید. محله‌ی مجیدیه در منطقه‌ی ۴ شهرداری تهران قرار دارد و قیمت خانه در این محله‌ی قدیمی به نسبت بسیاری از نقاط شهر تهران ارزان‌تر است، به همین دلیل افرادی که به دنبال تهیه‌ی مسکن در جای مناسبی در پایتخت هستند، یکی از گزینه‌هایشان می‌تواند جستجو برای خرید خانه در مجیدیه باشد.

مجیدیه کجاست؟

مجیدیه که زیر نظر سرای محله‌ی مجیدیه و دبستان است، از شمال به بزرگراه رسالت می‌رسد به همین دلیل با عبور بزرگراه یادشده، این محله به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم شده است، از جنوب به خیابان‌های گلبرگ غربی و ابراهیم نژاد منتهی می‌شود و از غرب و شرق هم به ترتیب بزرگراه صیاد شیرازی و خیابان‌ کرمان متصل است.

امکانات مجیدیه

دسترسی به تاکسی، مترو و اتوبوس این محله بدین صورت است که از مبداء رسالت و سیدخندان می‌توانید به‌راحتی به هر نقطه‌ی دلخواه از شهر، با اتوبوس و تاکسی بروید. نزدیکترین ایستگاه مترو به این محله هم ایستگاه مصلی و گلبرگ است. ضمن اینکه محله‌ی مورد بحث در محدوده‌ی طرح ترفیک زوج و فرد است و رانندگان با توجه به فرد یا زوج بودن پلاک خودروشان می‌توانند در این محله تردد کنند. مجیدیه را می‌توان نقطه‌ای دانست که ساکنان ارمنی و مسلمان به‌خوبی در کنار هم زندگی می‌کنند؛ به‌طوری که مسجد و کلیسا با فاصله‌ی نزدیکی در کنار هم قرار دارند.

این محله دارای پارک‌ها و بوستان‌های متعددی است که از آن جمله می‌توان به پارک صبا اشاره کرد که به دلیل حضور پررنگ همشهری‌های ارمنی در این پارک به پارک ارامنه هم شهرت دارد. مرکز خرید نور که به‌تازگی در نبش اتوبان رسالت ساخته شده است، مرکز خرید بزرگ این محله محسوب می‌شود که ساکنان مجیدیه‌ی شمالی و جنوبی می‌توانند لوازمی را که نیاز دارند، از آن تهیه کنند. مجیدیه از کلینیک‌ها و درمانگاه‌های شبانه‌ریزی نیز بهره می‌برد که در صورت نیاز می‌توان به آن‌ها مراجعه کرد؛ به همین دلیل با وجود امکانات این محله و کوچه‌های بن‌بست و نسبتا خلوت مجیدیه‌ی شمالی و جنوبی یکی از گزینه‌های مناسب برای تهیه‌ی مسکن می‌تواند گزینه‌ی خرید آپارتمان در مجیدیه باشد.

جستجو برای تهیه مسکن در مجیدیه

افرادی هم که به دنبال اجاره‌ی خانه در این محله هستند و به دنبال رهن و اجاره آپارتمان در مجیدیه هستند، می‌توانند از طریق سایت دیوار و مراجعه به بخش املاک آن، آنچه را که مدنظرشان است، با قیمتی که منطبق با بودجه‌ای که تعیین کرده‌‌اند و با صرفه‌جویی در وقت‌شان به راحتی پیدا کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات