طراحی دفتر کار سامسونگ؛ بانکوک

یک‌شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
دفتر کار سامسونگ واقع در شهر بانکوک، توسط شرکت معماری و دکوراسیون داخلی MADA Design Factory طراحی شده است.
تبلیغات

اطلاعات کلی

  • شرکت طراح: MADA Design Factory
  • کارفرما: سامسونگ
  • متراژ: ۷۰۰۰ متر مربع
  • سال: ۲۰۱۷
  • محل: بانکوک

سامسونگ یک برند کاملا شناخته‌شده و معروف به شمار می‌رود که در سراسر جهان دفاتر و شعبه‌های متفاوتی دارد. گروه مدیریت و مدیر ارشد مالی شرکت سامسونگ به دنبال این بوده‌اند که طراحی دفتر جدید شرکت در شهر بانکوک طوری انجام شود که علاوه بر الهام‌بخش بودن، حس همکاری و کار گروهی را در کارکنان تقویت کند. همچنین مدیران ارشد شرکت به دفتر کاری نیاز داشتند که خلاقیت و نوآوری بیشتری در محیط کار ایجاد کند. مهم‌ترین موضوعی که قبل از شروع این پروژه مورد بررسی قرار گرفت این بود که از همه‌ی گروه‌های کاری خواسته شد مشکلاتی را که در محل کارشان وجود دارد، مطرح کنند تا طراحی دفتر جدید بر اساس نیازهای آن‌ها اجرا شود.

طراحی دفتر کار سامسونگ؛ بانکوک

شرکت سامسونگ برای طراحی دفتر کار خود در کشورهای مختلف تلاش کرده است از ویژگی‌های فرهنگی آن کشورها استفاده کند؛ بنابراین طراحان از نمادهای فرهنگی کشور تایلند برای طراحی قسمت پذیرش و سالن انتظار استفاده کرده‌اند و بدین ترتیب یک محیط گرم و صمیمی برای استقبال از مشتریان شرکت ایجاد شده است. در واقع، هدف این نبوده که فقط با استفاده از ویژگی‌های فرهنگی کشور بانکوک، طراحی دفتر جدید انجام شود؛ بلکه هدف اصلی این بوده است که یک محیط کار جالب، شاد و مناسب نیز برای کارکنان شرکت طراحی شود.

طراحی دفتر کار سامسونگ؛ بانکوک

علاوه بر رنگ لوگوی سامسونگ که در قسمت پذیرش دفتر به چشم می‌خورد، طراحان از رنگ‌های متنوعی استفاده کرده‌اند که ویژگی‌های فرهنگی مردم تایلند را نشان می‌دهد.

طراحی دفتر کار سامسونگ؛ بانکوک

مشکل اصلی در اجرای این پروژه، مربوط به مرحله‌ی تعمیرات و بازسازی ساختمان دفتر بود. در اجرای این پروژه، زمان موضوع مهم و حیاتی به شمار می‌رفت؛ بنابراین شرکت معماری و طراحان داخلی برای تحویل به موقع این پروژه به‌طور فشرده و شبانه‌روزی تلاش کردند.

طراحی دفتر کار سامسونگ؛ بانکوک

یکی از نکات قابل توجه در طراحی دفتر کار سامسونگ این است که از طرح‌ها و رنگ‌های بسیار متنوع برای کف‌پوش‌ها، دیوارها و مبلمان شرکت استفاده شده است. استفاده از کف‌پوش‌هایی به رنگ چمن، تصاویر گرافیکی روی دیوارها، وجود اتاق‌های بزرگ برای تشکیل جلسات کاری، سالن ورزش و محل استراحت برای کارکنان از دیگر ویژگی‌های اصلی این دفتر کار محسوب می‌شوند.

طراحی دفتر کار سامسونگ؛ بانکوک
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات