بررسی وضعیت خرید و فروش آپارتمان در نارمک؛ صد میدان سرسبز تهران

یک‌شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
نارمک در گذشته قریه‌ای در جنوب شرقی تجریش و ۵ کیلومتری راه شوسه دماوند به تهران بوده است.
تبلیغات

اراضی محاله نارمک که جزو بخش شمیران بوده و قناتی هم داشته است، در دهه بیست شمسی ساخته و تبدیل به خانه و کارخانه شد. سپس در دهه سی شمسی برای سکونت فرهنگیان وزارت آموزش و پرورش خانه‌سازی و آپارتمان‌سازی در آن شروع شد. هم‌اکنون این محله قدیمی تهران دارای۱۲.۷ کیلومتر مربع مساحت و سه ناحیه شهری است و حدودا ۸۹ هزار و ۱۰۳ خانوار با ۳۳۶ هزار و ۷۷۲ نفر جمعیت دارد.

 نارمک کجا است؟

نارمک یا به قولی محله صد میدان از شمال و جنوب به سی متری نارمک یا خیابان آیت و از شرق و غرب به خیابان گلبرگ منتهی می‌شود. این محله در شمال شرق تهران و جزو مناطق ۴ و ۸ آن محسوب می‌شود. نارمک دارای ۱۰۰ میدان است که از آن جمله می‌توان به میدان نبوت یا هفت حوض سابق، هلال احمر، ۵۱ و ۱۰۰ اشاره کرد. خیابان‌های هنگام، فرجام، سامان، سمنگان و ... هم جزو خیابان‌های اصلی این محله قدیمی محسوب می‌شوند.

نارمک به چند بزرگراه‌ اصلی پایتخت دسترسی خوبی دارد، بزرگراه رسالت از میان آن رد شده است و از شمال به بزرگراه شهید زین الدین، از شرق به بزرگراه باقری و از غرب هم به بزرگراه امام علی (ع) دسترسی دارد. بدین ترتیب با وجود این دلایل اگر به دنبال سرمایه‌گذاری هستید، بهتر است گزینه خرید آپارتمان در نارمک را در ذهن داشته باشید.

 امکانات نارمک

نارمک از نظر مسیرهای اتوبوس و مترو یکی از بهترین مناطق تهران است؛ به‌طوری‌که سامانه اتوبوس تندرو به نقاط مختلف شهر دسترسی دارد و همچنین با مراجعه به ایستگاه مترو و تاکسی می‌توان سفرهای درون شهری راحتی داشت.

این محله دارای مراکز درمانی و آموزشی خوبی است. ضمن اینکه برای اهالی این محله بوستان‌ها و مراکز خرید خوبی ساخته شده تا ساکنین نارمک غروب‌ها در پارک‌ها به معاشرت با هم بپردازند و برای تأمین مایحتاج و پوشاک مورد نیاز به مراکز خریدی که در نزدیکی‌شان است، بروند.

بیشتر ساکنین محله قدیمی نارمک مذهبی هستند، به‌طوری‌که در روزهای عزاداری و اعیاد مذهبی مراسم‌های باشکوهی در این محله برگزار می‌شود. قطعا از تلویزیون مراسم‌های مسجد النبی نارمک واقع در میدان هفت حوض را مشاهده کرده‌اید که همیشه در عزاداری‌ها یا انتخابات شهری و کشوری پایگاه مهمی به شمار می‌آید و جمعیت زیادی از ساکنین نارمک یا محله‌های دیگر به آن مراجعه می‌کنند. از آن سو در اعیاد ملی هم مراسم و آئین‌های میهنی به شکل خوبی توسط اهالی نارمک برگزار خواهند شد.

اگر به دنبال خرید خانه در نارمک هستید، خوب است بدانید قیمت خانه (مسکونی یا تجاری) در این محله در کنار گزینه‌های خوب با کوچه‌ها و خیابان‌های به نسبت خلوت و آرام و مشجر از سایر محله‌ها با این امکانات  مناسب‌تر است؛ به‌طوری‌که می‌توانید با جستجو در سایت دیوار گزینه خوبی را که مناسب با خواسته‌تان است پیدا کنید. اگر به دنبال رهن و اجاره آپارتمان در نارمک هستید، باز هم موارد خوب و مناسبی را می‌توانید در بخش املاک سایت دیوار پیدا کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات