نگاهی نزدیک به مشخصات مکلارن سنا

یک‌شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
مکلارن به‌تازگی جدیدترین ابرخودروی بریتانیا را معرفی کرده است. همراه با یک فیلم کوتاه، نگاهی به این خودرو و مشخصات آن خواهیم داشت.
تبلیغات

سنا خودرویی است که به‌طور ویژه برای استفاده در پیست مسابقه طراحی شده و مکلارن سطح بسیار بالایی از مهندسی خود را روی این خودرو اجرا کرده است؛ گرچه ممکن است بسیاری از افراد، طراحی محافظه‌کارانه این خودرو را دوست نداشته باشند. اخیرا ویدیوی از سوی مجله‌ی تاپ‌گیر (TopGear) منتشر شده است که نگاهی دقیق‌تر به مکلارن سنا دارد. در اینجا نیز کارشناسان اشاره می‌کنند که شاید طراحی این خودرو چندان جذاب و هیجان انگیز نباشد، اما هیچ کس نمی‌تواند سطح بسیار بالای مهندسی در سنا را انکار کند؛ به‌طوری که می‌توان گفت تقریباً تک‌تک اجزای این خودرو، به شکلی طراحی شده‌اند که کارایی بسیار بالایی داشته باشند.

مکلارن سنا

مک لارن سنا خودرویی است که کاملاً با هدف دستیابی به سرعت‌های بالا و مانور سریع طراحی شده است؛ برای مثال می‌توان به باله‌ی بزرگ عقب اشاره کرد که حالت متغیر دارد. مهندسان مکلارن به‌جای آنکه از باله‌های ثابت در انتهای خودرو استفاده کنند، باله‌ی عقب را روی بازوهای متحرکی نصب کرده‌اند که می‌توانند برای بهبود آیرودینامیک خودرو تغییر کنند. در بخش عقبی خودرو یک دیفیوزر بسیار بزرگ نیز نصب شده است.

برخی نکات ریز مهندسی در مک لارن سنا وجود دارند که شاید در نگاه اول توجه کسی را به خود جلب نکنند؛ به‌عنوان مثال سنا اولین محصول مکلارن است که چرخ‌های آن از نوع تک‌پیچ هستند یا مورد دیگر را می‌توان ترمزهای کربن سرامیکی این خودرو دانست که تولید هر یک از آن‌ها به هفت ماه زمان نیاز دارد.

مکلارن سنا

در داخل کابین، صندلی‌های باکتی سنا کاملاً از جنس فیبر کربن ساخته شده‌اند. از مشخصه‌های جذاب دیگر این خودرو می‌توان کلید روشن و خاموش کردن موتور، کلید سلکتور حالت مسابقه و اهرم باز کردن درهای خورو اشاره کرد که در سقف خودرو جای گرفته‌اند و بیشتر حسی همانند هواپیما را به سرنشینان منتقل می‌کنند.

کلیدهای کنسول مرکزی شامل کنترل چراغ‌ها، تغییر وضعیت دنده و سیستم لانچ کنترل، همگی به صندلی راننده متصل هستند و با حرکت صندلی، این کلیدها نیز حرکت می‌کنند. مورد دیگر کابین، صفحه نشان‌دهنده‌ی تاشونده‌ی این خودرو است که از مکلارن 720S به ارث برده است.

مک‌لارن سنا / McLaren Senna

بخش دیگری که از مکلارن 720S به خودروی سنا ارث رسیده، پیشرانه‌‌ی آن است که از پنل شیشه‌ای عقب دیده می‌شود. پیشرانه‌ی مورد استفاده در مکلارن سنا یک موتور V8 تویین توربو است که ۴ لیتر حجم دارد و قدرت و گشتاور آن در مقایسه با موتور استاندارد مکلارن 720S افزایش پیدا کرده است.

 مکلارن سنا می‌تواند ۷۸۹ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن‌متر گشتاور  تولید کند که در مقایسه با مکلارن 720S استاندارد، به میزان ۷۹ اسب بخار قدرت و ۳۰ نیوتن‌متر گشتاور بیشتر دارد. در ادامه پیشنهاد می‌کنیم ویدیوی زیر را تماشا کنید. البته به این نکته باید اشاره کرد که شاید حجم مهندسی انجام‌شده روی این ابرخودرو را نتوان در یک فیلم کوتاه توصیف کرد؛ اما ارزش آن، با پیش‌فروش تمامی ۵۰۰ دستگاه تیراژ تولید مکلارن سنا ثابت می‌شود.

مکلارن سنا
مکلارن سنا
مکلارن سنا
مکلارن سنا
مکلارن سنا
مکلارن سنا
مکلارن سنا
مکلارن سنا
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات