نگاه نزدیک به شورولت کوروت الکتریکی

یک‌شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
شرکت جنوویشن ویدئویی از خودروی الکتریکی شورولت کوروت الکتریکی با بیش از ۸۰۰ اسب بخار منتشر کرده است.
تبلیغات

جنویشن (Genovation) از نمونه تولیدی خودروی شورولت کوروت گرند اسپرت خود در نمایشگاه CES‌ امسال رونمایی کرد که به خودروی الکتریکی تبدیل شده است. اخیرا ویدئویی از این خودروی الکتریکی منتشر شده که نمایش بهتری از عملکرد شورولت کوروت تبدیل‌شده در جاده نشان می‌دهد. در این ویدئو حتی از فناوری‌های استفاده‌شده در زیر بدنه خودرو صحبت می‌شود که این کوپه را بسیار منحصربه‌فرد می‌کند. 

شورولت کوروت الکتریکی/ chevrolet corvete

قیمت خودروی الکتریکی شورولت کوروت GXE حدود ۷۵۰ هزار دلار برآورد شده که بیش از ۱۰ برابر قیمت پایه خودروی اصلی (۶۶,۵۰۹۰ دلار) است. با این حال چنین کاری منجر به تولید قدرت خروجی پاک برای خودرو شده و البته از نظر عملکرد نیز چیزی از نسخه اصلی کم ندارد. درحالی‌که پیشرانه استاندارد ۶.۲ لیتری خورجینی هشت سیلندر ۴۶۰ اسب بخار قدرت و ۶۳۱ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کرد، سیستم محرکه دو موتوره GXE توان خودروی الکتریکی را به بیش از ۸۰۰ اسب بخار و گشتاور را به بیش از ۹۴۹ نیوتن‌متر می‌رساند. چنین عملکردی کافی است تا کوپه الکتریکی شورولت کوروت در کمتر از ۳ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد؛ درحالی‌که قادر است به بیشینه سرعت ۳۵۴ کیلومتر بر ساعت دست یابد. اما با وجود این ویژگی‌های استثنایی، باتری ۶۰ کیلووات ساعت خودروی الکتریکی در صورت رانندگی عادی تا ۲۰۹ کیلومتر محدوده رانندگی را پوشش می‌دهد؛ به این معنا که عملکرد تهاجمی‌تر در پشت فرمان باعث می‌شود که بتوان در هر بار شارژ فاصله کوتاه‌تری با خودرو طی کرد.

شورولت کوروت الکتریکی/ chevrolet corvete

GXE تا حد زیادی ظاهر طراحی کوروت را حفظ می‌کند؛ جلوی خودرو دارای جلوپنجره‌ی مشبک هم‌رنگ بدنه است که اصلاح شده و دیفیوزر بزرگی در پشت آن قرار دارد. کالیبرهای سبزرنگ ترمز، جلوه رنگارنگی به فضای بیرونی خودرو می‌افزایند؛ درحالی‌که طراحی داخلی تقریبا بدون تغییر مانده است و با شورولت کوروت معمولی همخوانی زیادی دارد. البته جنویشن گزینه‌های سفارشی به امکانات داخلی خودروی الکتریکی اضافه می‌کند و خریداران می‌توانند رنگ و نوع مواد استفاده‌شده را خود انتخاب کنند. 

علاقه‌مندان به خرید خودروی الکتریکی شورولت کوروت GXE، باید صبور باشند و پس از سپرده‌گذاری ۲۵۰ هزار دلاری تا سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۹ منتظر بمانند. تحویل خودرو تا آن موقع انجام نخواهد شد و جنویشن اعلام کرده است که تنها ۷۵ نمونه از شورولت کوروت GXE‌ الکتریکی خواهد ساخت. 

اگر‌چه خودروی الکتریکی تبدیل‌شده GXE‌ بسیار گران است؛ اما به‌هرحال محصول شرکتی است که به‌خوبی می‌داند چطور خودروی الکتریکی پرسرعت تولید کند. در ماه مارس ۲۰۱۷، جنویشن با خودروی الکتریکی اصلاح‌شده کوروت C6 توانست رکورد جدید سرعت برای خودروی الکتریکی خیابانی را با ۳۳۶.۳ کیلومتر بر ساعت در مرکز پرتاب شاتل کندی ثبت کند. 

طراحی و تولید خودروی الکتریکی هر روز در میان خودروسازان بزرگ جهان افزایش می‌یابد و می‌بینیم که این حرکت باعث پیشرفت چشم‌گیر فناوری الکتریکی طی سالیان اخیر شده است. به نظر می‌رسد با تولید خودروهای الکتریکی سریع و قدرتمند، در آینده شاهد حضور بیش‌تر آن‌ها در سطح جهانی باشیم و مسائلی که در زمینه محدوده رانندگی و زمان شارژ وجود دارند نیز روزی حل شوند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات