هواوی فناوری شارژ سریع خود را در ویدئویی به نمایش گذاشت

یک‌شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
هواوی با انتشار ویدئویی کار روی فناروی شارژ سریع خود با قابلیت شارژ ۴۸ درصد از ظرفیت باتری در ۵ دقیقه را به جهانیان نشان داد.
تبلیغات

شارژ سریع‌تر باتری تا زمان معرفی باتری‌های جدید‌تر و تکنولوژی انقلابی در آن تنها راهکار برای افزایش زمان در دسترس بودن یک دستگاه قابل‌حمل خواهد بود. آزمایشگاه وات هواوی (Watt Lab) در همین راستا تکنولوژی جدیدی را توسعه داده است که به کمک آن می‌توان ۴۸ درصد از ظرفیت یک باتری را در مدت زمان ۵ دقیقه شارژ کرد. این تکنولوژی جدید که در یک ویدئو نشان داده می‌شود به ابزاری متفاوت و غیرمتعارف نیاز دارد.

بخش اصلی و البته مهم این ویدئو از نیمه‌های آن با نشان دادن باتری و تجهیزات لازم برای شارژ آن آغاز می‌شود. باتری نمایش داده شده در این ویدئو کانکتورهای بیشتری نسبت به نمونه‌های بازار دارد. جدا کردن باتری از گوشی و شارژ جداگانه‌ی آن روش جدیدی محسوب نمی‌شود با این حال این روش برای شارژ سریع‌تر باتری ممکن است موثر واقع شود. بنابراین در این روش باتری در داخل گوشی شارژ نخواهد شد؛ به این معنی که باتری پس از خارج شدن از گوشی برای شارژ دورن یک دستگاه خارجی قرار می‌گیرد.

بازگشت باتری‌های قابل تعویض توسط کاربر هنوز مشخص نیست؛ استفاده از چنین باتری‌هایی در سال ۲۰۱۵ تقریبا به عنوان یک استاندارد پذیرفته شده بود. شایان ذکر است بخشی از ویدئو برای اولین بار در سال ۲۰۱۵ منتشر شده بود. طبق اطلاعاتی که پیش از این در یک مقاله‌ی مرتبط با این ویدئو منتشر شده بود، ظرفیت باتری مورد استفاده در این تست ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت بوده است.

تقریبا دو سال از اولین انتشار این ویدئو می‌گذرد و هنوز چنین تکنولوژی وارد بازار تشنه‌ی این روزهای موبایل نشده است. شاید هم هواوی با انتشار این ویدئو به دنبال بالا بردن هیجان برای معرفی این تکنولوژی در MWC است.

نظر شما در مورد این تکنولوژی چیست؟ آیا شارژ سریع راه‌حل موردنظر شما برای مشکل باتری‌ها و شارژدهی آن‌ها است؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات