بازگشت پژو به بازار آمریکا

شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
بر اساس گفته‌های مدیرعامل شرکت فرانسوی پژو، به‌زودی یکی از برندهای زیرمجموعه‌ی گروه پژو-سیتروئن به‌صورت رسمی در بازار آمریکا حضور خواهد یافت.
تبلیغات

 مدیرعامل شرکت خودروسازی پژو، ژان-فیلیپه ایمپاراتو اعلام کرد که به‌زودی مردم آمریکا نیز قادر خواهند بود با محصولات جدید پژو، سیتروئن یا DS رانندگی کنند. البته بر اساس اطلاعات منتشرشده، هنوز چند سالی تا بازگشت پژو با بازار آمریکا فاصله داریم.

مدیر عامل پژو

ایمپاراتو در مصاحبه‌ای با وب‌سایت هلندی AutoRAI، به بازگشت پژو به آمریکا اشاره کرد؛ البته وی افزود که پژو، شاید اولین برند زیرمجموعه‌ی گروه پژو-سیتروئن (PSA) برای حضور در آمریکا نباشد.

مقامات گروه PSA هنوز بر سر ورود اولین برند زیرمجموعه به آمریکا به توافق نرسیده‌اند؛ با این‌حال بر اساس شایعات موجود، احتمالاً برند DS گزینه‌ی مورد نظر باشد. گروه PSA پیش از این اقدامات اولیه برای حضور در بازار آمریکا را انجام داده بود. مقامات این گروه خودروسازی، سال گذشته لری دومینیک، مدیر اجرایی سابق نیسان و وب‌سایت TruCar را به‌عنوان قائم مقام ارشد بخش آمریکای PSA منصوب کردند. دومینیک سال گذشته گفت:

ما یک برنامه‌ی ۱۰ ساله برای افزایش هرچه سریع‌تر سهم خود از بازار در نظر گرفته‌ایم.
موزه سیتروئن

اما احتمالاً اولین خودرو از این گروه، یک مدل سواری عمومی در نمایندگی‌ها نیست. در واقع مقامات PSA درنظر دارند از طریق سرویس خدمات اشتراکی خودرو و شرکت Free2Move در آمریکا حضور یابند. این شرکت هم‌اکنون مجموعه‌ای از خدمات اشتراکی و اجاره‌ی خودرو با همکاری شرکت‌های دیگری مانند Car2go، Zipcar، Spin، Limebike و Ofo در قالب یک اپلیکشین تلفن همراه هوشمند ارائه می‌دهد. در آینده‌ای نزدیک، شرکت Free2Move خودروهای گروه PSA را از طریق این برنامه در اختیار مردم آمریکا قرار می‌دهد. از طریق این روش، بدون ایجاد شبکه‌ی بزرگ فروش، محصولات گروه PSA به بازار آمریکا راه پیدا می‌کنند.

پژو

چند دهه است که خودروهای ساخت برندهای زیرمجموعه‌ی گروه خودروسازی سیتروئن-پژو در بازار آمریکا فروخته نمی‌شوند. پژو در سال ۱۹۶۰ در آمریکا ورود پیدا کرد و پس از عرضه‌ی چند مدل مختلف، در سال ۱۹۹۱ از بازار این کشور کنار کشید. سیتروئن از سال ۱۹۷۴ در بازار آمریکا حضور نداشته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات