مدیران ارشد هواوی به دلیل مشکلات مدیریتی جریمه شدند

شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
طبق اطلاعات به‌دست‌آمده از یک یادداشت داخلی از هواوی، مدیران ارشد این کمپانی چینی نزدیک به ۴۷۰ هزار دلار جریمه شده‌اند.
تبلیغات

بر اساس گزارش‌های به‌دست‌آمده از چین، مدیران ارشد هواوی از جمله رن ژنگفی (مؤسس کمپانی) به دلیل سهل‌انگاری در وظایف مدیریتی خود باید در مجموع ۳ میلیون یوان (۴۶۹ هزار دلار) جریمه پرداخت کنند؛ این اطلاعات از یک یادداشت تأیید‌شده توسط کارمندان هواوی که نسخه‌ای از آن نیز در اختیار رویترز قرار دارد به‌ دست‌ آمده است.

رن ژنگفی در اخطاری که در تاریخ ۱۷ ژانویه برای کارکنان هواوی فرستاد، با اشاره به مسئله‌ی کوتاهی در وظایف و مشکلات مدیریتی در برخی از واحدها، اعلام کرد که هیئت مدیره قصد جریمه کردن رهبران کلیدی این کمپانی را دارد. ژنگفی اشاره‌ای به نقص عهد و مشکلات پیش‌ آمده نکرده است. شایان ذکر است که سه مدیرعامل چرخشی هواوی یعنی جائو پینگ، اریک ژو و کن هو در کنار مدیر منابع انسانی هواوی جیسون لی، هر کدام ۵۰۰ هزار یوان جریمه شده‌اند.

هواوی در سال ۱۹۸۷ توسط یکی از افسران بازنشسته‌ی ارتش آزادی‌بخش خلق با نام رن ژنگفی تأسیس شد. به واسطه‌ی حضور ژنگفی، نظم از بارزترین ویژگی‌های مدیریتی در هواوی به شمار می‌رود. مقر این کمپانی در شهر ژنزن چین است و بیش از ۱۸۰ هزار نفر در آن مشغول به کار هستند؛ هواوی در سال‌های اخیر رشد خیره‌کننده‌ای داشته است و حالا بزرگ‌ترین تولید‌کننده‌ی تجهیزات مخابراتی و گوشی هوشمند در چین محسوب می‌شود.

طبق گزارش‌های دیگری که پیش از این به‌ دست‌ آمده است، بخش اروپای شمالی و شرقی این شرکت از جمله دفتر لهستان به ارائه‌ی اطلاعات نادرست و دور از واقعیت در مورد فروش متهم شده‌اند. یادداشت داخلی منتشرشده در هفته‌ی گذشته نیز تنزل مقام و جریمه برای ۴ مقام ارشد منطقه‌ای هواوی را نشان می‌داد؛ جیم لو یانگ، مدیر بخش اروپای شمالی و شرقی هواوی یکی از این افراد است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات