رسیدگی به مشکلات فیسبوک؛ چالش شخصی زاکربرگ در سال جدید

شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
مارک زاکربرگ اعتراف می‌کند که فیسبوک با اجرای سیاست‌ها و جلوگیری از سوء‌استفاده، مرتکب خطاهای بسیاری شده است.
تبلیغات

مارک زاکربرگ، سال جدید خود را با عزمی راسخ شروع کرد. او در پستی برای شروع سال نو نوشت:

جو دنیا ناآرام و متشنج است و فیسبوک برای کمک به این شرایط، جای کار زیادی دارد.

او به خشونت و نفرت در کنار تلاش‌های خارجی برای انتشار اطلاعات غلط و تأثیر شبکه‌های اجتماعی بر سلامت فرد در پلتفرم شبکه اشاره کرد. این شرکت در ماه گذشته اذعان کرد که خواندن فید خبری فیسبوک همیشه برای سلامت روان مخاطبان مناسب نیست.

زاکربرگ در پست خود نوشت:

چالش شخصی من در سال ۲۰۱۸، تمرکز بر رفع این مسائل مهم خواهد بود. ما نمی‌توانیم جلوی تمام اشتباهات و خشونت را بگیریم؛ اما اخیرا با اجرای سیاست‌ها و جلوگیری از سوءاستفاده از ابزارهایمان باعث ایجاد خطاهای زیادی شده‌ایم.  

فیسبوک تعهد داده است که دست به انجام تغییراتی بزند 

زاکربرگ می‌گوید آخرین هدف او ممکن است چالشی شخصی به‌ نظر نرسد. چالش‌های قبلی او خارج از کار روزانه او بوده‌اند و شامل یادگیری چینی ماندرین، ساخت یک هوش مصنوعی برای خانه خود و خواندن یک کتاب در هفته می‌شدند. با این‌حال زاکربرگ می‌گوید سال ۲۰۱۸ برای او سالی مهم است.

فیسبوک به‌تازگی با انتقادات شدید فزاینده‌ای از سمت مطبوعات و قانون‌گذاران ایالات متحده نسبت به نحوه خشونت‌زایی در این سایت مواجه شده است. مدیران سابق فیسبوک نیز خدمات این شبکه اجتماعی را عامل انهدام گفتمان عمومی می‌دانند.

فیسبوک تعهد داده است که دست به انجام تغییراتی بزند. اما زاکربرگ می‌گوید چالش شخصی جدید او فراتر از رسیدگی به فیسبوک خواهد بود؛ وی قصد دارد نقش فناوری در جامعه را نیز بررسی کند؛ برای مثال بررسی کند که آیا فناوری می‌تواند قدرت را از دست مردم خارج کند؟

مارک زاکربرگ

زاکربرگ معتقد است:

متأسفانه جامعه تصور می‌کند که این اتفاق امکان‌پذیر است. با ظهور چند شرکت فناوری بزرگ که دولت سعی به استفاده از آن‌ها برای نظارت بر شهروندان دارد، حالا دیگر مردم بسیاری به این باور روی آورده‌اند که فناوری تنها قدرت را متمرکز می‌کند و تمرکززدایی نمی‌کند... من قصد دارم دقیق‌تر بررسی کنم و جنبه‌های مثبت و منفی این فناوری‌ها و همچنین نحوه استفاده از آن‌ها در سرویس‌هایمان را نیز مطالعه کنم. امیدوارم بتوانم گروهی از کارشناسان را برای گفتگو و تبادل نظر دور هم آورم و از این طریق، به بررسی موضوعات مورد نظرم بپردازیم.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات