کاربران آیفون قادر به غیرفعال کردن ویژگی مدیریت انرژی می‌شوند

پنج‌شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
تیم کوک در جدیدترین اظهارنظر خود به مشکل کاهش سرعت آیفون‌های قدیمی و حل آن پرداخته است.
تبلیغات

آیفون‌های اپل همواره به عملکرد سریع و روان خود شهره بوده‌اند با این حال مشکلات پیش آمده در ماه‌های اخیر برای آیفون‌های قدیمی به اعتماد کاربران به اپل لطمه زده است. تقریبا یک‌ ماه از توضیحات اپل در مورد کند شدن عمدی آیفون‌های قدیمی می‌گذرد. این کاهش سرعت در نتیجه‌ی فعال شدن قابلیت مدیریت انرژی در آپدیت‌ iOS بوده است. ظاهرا این ویژگی به منظور جلوگیری از کرش کردن گوشی در هنگام کمبود انرژی و بروز مشکل باتری برای مواقع خاص و وظایف سنگین درنظر گرفته شده است.

این اقدام اپل از همان روزهای اول علنی شدن این موضوع با واکنش کاربران روبه‌رو شد به‌طوری که بسیاری از آن‌ها پنهان کردن این موضوع توسط اپل را اقدامی نادرست از سوی کوپرتینویی‌ها دانستند. در عمل این مساله تنها در بنچمارک‌ها و نتایج آن خود را نشان می‌دهد. اپل برای کاهش فشارها، علاوه بر کاهش قیمت تعویض باتری‌های آیفون به دنبال اضافه کردن قابلیتی به iOS برای آگاه کردن کاربر از این موضوع است.

تیم کوک در بخشی از مصاحبه‌ی خود با ABC News اعلام کرده است که این شرکت علاوه بر آگاه کردن کاربر از وضعیت سلامت باتری به دنبال اضافه کردن قابلیتی به iOS است که کاربر به کمک آن قادر به غیرفعال کردن «Power Managment» خواهد بود؛ البته در این شرایط کاربر با اخطاری مبنی بر امکان خاموش شدن غیرمنتظره‌ی گوشی روبه‌رو خواهد شد. تیم کوک دلیل چنین تصمیمی را کاربران می‌داند و معتقد است که اپل برای اطمینان از در دسترس بودن گوشی برای عکاسی و تماس‌های اضطراری چنین اقدامی را انجام داده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات