هوم‌ پاد اپل در آستانه‌ فروش

پنج‌شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
پس از تأخیر در عرضه‌ی هوم‌پاد اپل در اواخر سال گذشته، گزارش‌های جدید حاکی از آن است که ارسال اولین سفارش‌های بلندگوی هوشمند اپل توسط زنجیره‌ی تامین آغاز شده است.
تبلیغات

رسانه‌ی خبری تایپِی تایمز گزارش می‌دهد، شرکت اینوِنتِک به عنوان تأمین‌کننده‌ی اپل ارسال تعداد محدودی (یک میلیون) از بلندگو‌های هوم‌پاد اپل را آغاز کرده است. در ابتدای این ماه، تحلیل‌های رسانه‌ی GBH عرضه‌ی هوم‌پاد در طول ۴ تا ۶ هفته‌ی آینده را پیش‌بینی کرده بودند، حالا به نظر می‌رسد این گزارش‌های جدید با انتظارات پیشین مطابق است.

اینوِنتِک در کنار هون های پریسژن یکی از دو تأمین‌کننده‌‌ی اپل در ساخت HomePod است. پاییز گذشته گزارش شده بود که این دو شرکت تولید خود از هوم‌پاد را به طور مساوی تقسیم خواهند کرد. در ماه نوامبر سال گذشته، اپل اعلام کرد که زمان بیشتری برای آماده‌سازی بلندگوی هوشمند خود نیاز دارد؛ بنابراین این شرکت تصمیم گرفت تا عرضه‌ی رسمی هو‌م‌پاد را به اوایل سال ۲۰۱۸ موکول کند. البته رسانه‌ی تایپی تایمز به نقل از یک منبع خبری دیگر در حوزه‌ی فناوری که به دلایل حساسیت موضوع تمایلی به افشای نام خود ندارد دلیل تأخیر در عرضه‌ی هوم‌پاد را تنظمیات آن به‌منظور یکپارچگی بیشتر محصول از لحاظ نرم‌افزاری و سخت‌افزاری اعلام می‌کند.

در‌حالی که سفارش یک میلیونی اپل با توجه به استاندارد‌های این شرکت در فروش بالای محصولات نسبتا کم به نظر می‌رسد؛ اما بر اساس گزارش‌های همان منبع خبری بی‌نام که در بالا گفته شد، اپل تا پایان سال سفارش بلند‌گو‌های هوشمند خود را به ۱۰ تا ۱۲ میلیون دستگاه خواهد رساند.

سرعت پایین اپل در عرضه‌ی هوم‌پاد فرصتی عالی برای دیگر سازندگان بلند‌گو‌های هوشمند به‌منظور تبلیغ و بازاریابی برای فروش بهتر محصولاتشان فراهم کرده است. برای مثال نمایشگاه CES امسال پر بود از محصولات رقابتی که توسط گوگل  اسیستنت و آمازون الکسا پشتیبانی می‌شدند، اگر‌‌چه تحلیل‌گران ادعا می‌کنند که این دو شرکت احتمالا در حال ضرر دادن در بلند‌گوهای هوشمند هستند. محصولات ممتاز تولید شده توسط دیگر سازندگان ممکن است رقابت سختی را در بازار مصرفی آمریکا متوجه هوم‌پاد کند، زیرا انتظار می‌رود که ۳۷ درصد از مردم آمریکا تا پایان سال ۲۰۱۸ یک نمونه از بلند‌گو‌های هوشمند را خریداری کنند.

اپل هنوز تاریخ دقیقی را برای فروش هوم‌پاد اعلام نکرده است؛ اما طی چند روز اخیر ویژگی جدید «Give me the news» را در دستیار صوتی سیری توسعه داده که این حرکت از سمت اپل می‌تواند به‌ منظور دادن اطلاعات بیشتر درباره‌ی محصول جدید این شرکت صورت گرفته باشد.  

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات