۲۷ دی: استعفای جری یانگ، موسس یاهو

چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
۶ سال پیش در چنین روزی، جری یانگ، یکی از مؤسسان یاهو از این شرکت استعفا داد.
تبلیغات

۶ سال پیش در چنین روزی (۱۷ ژانویه‌ی سال ۲۰۱۲)، جری یانگ، یکی از مؤسسان یاهو به خاطر فشار اعضا، از هیئت مدیره‌ی این شرکت استعفا داد. جری یانگ در سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۹ مدیرعامل این شرکت بود.

دیوید فیلو و جری یانگ، یاهو را در سال ۱۹۹۴ تأسیس کردند. این دو نفر که به‌تازگی از دانشگاه استنفورد فارغ‌التحصیل شده بودند، سرویس یاهو را با هدف توسعه‌ی یک دایرکتوری تحت وب توسعه دادند. یاهو به‌سرعت رشد کرد و به یکی از پرطرفدارترین پرتال‌های تحت وب در دهه‌ی ۱۹۹۰ تبدیل شد.

یکی از اشتباهات یانگ به عقیده‌ی کارشناسان، رد پیشنهاد مولتی میلیارد دلاری مایکروسافت برای خرید این شرکت بود. پس از رد این پیشنهاد و گذشت چند سال، یاهو روندی نزولی در پیش گرفت که ارزش این شرکت را به کمتر از نصف آن پیشنهاد کاهش داد. امروز یاهو به‌عنوان یک شکست بزرگ در بین سرویس‌های تحت وب شناخته می‌شود و سلطه‌ی خود را در اکثر زمینه‌هایی که در دورانی خاص پیشگام آن‌ها بود، از دست داده است.

از دیگر اتفاقات مهم این روز در دنیای فناوری می‌توان به ثبت پتنت توماس ادیسون در اضافه کردن میکروفن کربنی به تلفن اشاره کرد. این پتنت در ۱۷ ژانویه‌ی سال ۱۸۸۲ ثبت شد. این مخترع مشهور، در پتنت خود تمام جزئیات استفاده از کربن یا دیگر مواد رسانا در دیافراگم میکروفن را توضیح داده بود.

در این روز و در سال ۱۹۸۴، دادگاه‌های ایالتی آمریکا قانونی تصویب کردند که به کاربران اجازه می‌داد برنامه‌های تلویزیونی را برای تماشا در زمانی دیگر، ضبط کنند. این قانون باعث شد فروش انواع برنامه‌های تلویزیونی روی نوار VHS افزایش چشمگیری داشته باشد و فرهنگ تماشای برنامه‌های تلویزیونی به کلی تغییر کند.

پائول باتلر و جفری مارسی، دو دانشمند انجمن فضانوری آمریکا بودند. آن‌ها در ۱۷ ژانویه‌ی سال ۱۹۹۶ به انجمن اعلام کردند که با روشی جدید و با استفاده از محاسبات کامپیوتری، توانسته‌اند دو سیاره‌ی جدید کشف کنند. این روش آن‌ها، فصلی جدید در کشف سیارات به علوم فضایی اضافه کرد و نام آن‌ها را به‌عنوان موفق‌ترین شکارچیان سیاره‌ها مشهور کرد.

یکی دیگر از اتفاقات انقلابی این روز در دنیای کامپیوتر، شروع انتشار اسناد و گزارش‌ها در اینترنت است که به‌نوعی روند رسانه‌ای جهان را از اخبار تلویزیون و روزنامه، به سمت این فناوری جدید تغییر داد. در ۱۷ ژانویه‌ی سال ۱۹۹۸، وب‌سایت The Druge Report خبری در مورد اتهامات بیل کلینتون منتشر کرد که می‌توان لقب اولین گزارش جدی اینترنتی را به آن داد. انتشار این گزارش و شهرت آن، باعث کشف پتانسیل‌های فراوان اینترنت به‌عنوان یک رسانه‌ی مستقل شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات