آی بی اِم ۱۰ هزار عنوان شغلی خود را در سال ۲۰۱۸ تغییر می‌دهد

دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
به نظر می‌رسید کمپانی IBM به دنبال این است که برای افزایش درآمد، تعدادی از کارکنان خود را اخراج و عنوان شغلی بسیاری دیگر از کارکنان را تغییر دهد.
تبلیغات

آی‌بی‌اِم روز پنجشنبه اعلام کرد مدیر ارشد مالی این شرکت، مارتین شروتر، نقش جدیدی به عهده می‌گیرد و یکی از اعضای قدیمی شرکت، جیمز کاواناگ، جایگزین او می‌شود. شروتر که بیش از ۲۵ سال از همکاری او با شرکت می‌گذرد و چهار سال سمت مدیر ارشد مالی را داشت، معاون ارشد مدیر بازارهای جهانی خواهد شد.

جایگزین او، کاواناگ، در سال ۱۹۹۶ از AT&T به آی‌بی‌ام پیوست و در حال حاضر معاون ارشد مدیر بخش انتقال و تغییرات است. طبق گفته‌ی تحلیلگر شرکت استیفل، دیوید گروسمن، با وجود این که این اعلامیه غیر منتظره بود، کاواناگ جایگزینی منطقی برای شروتر خواهد بود. کاواناگ تجربه‌ زیادی در زمینه‌ اقتصاد دارد و در آی‌بی‌ام در جایگاه‌های متفاوتی بوده است. در AT&T، او مدیر عامل واحد خدمات جهانی آمریکای شرکت بود. شروتر ۵۳ ساله هم جایگزین برونو دی لئو خواهد شد که بعد از ۴۲ سال همکاری با شرکت، بازنشسته می‌شود.

یکی از سخنگویان آی‌بی‌ام در گفتگو با رویترز گفت:

برای آی‌بی‌ام طبیعی است که آغاز هر سال مدیران ارشد را تغییر دهد، پس این مورد غیر معمول نیست.

کاواناگ و شروتر هر دو به مدیر اجرایی، جینی رومتی، گزارش کار خواهند داد. به گفته‌ی سخنگوی آی‌بی‌ام، شروتر در شغل جدید خود بیش‌تر مسئول فروش در ژاپن، آسیا اقیانوسیه، آمریکای لاتین، چین، خاورمیانه و آفریقا خواهد بود.

آی‌بی‌ام، یکی از تولیدکنندگان اصلی کامپیوترهای خانگی در دنیا که حالا علاوه بر آن یک توسعه دهنده و سازنده نرم‌افزار هم است، در آخرین گزارش مالی فصلی خود که مربوط به تابستان سال جاری میلادی است، پس از ۲۲ فصل عملکرد منفی از رشد سخن گفت و بر پیش‌بینی‌های انجام شده غلبه کرد.

پیش از این وب‌سایت تکنولوژی The Register، به نقل از منابع ناشناس از این غول فناوری گزارشی منتشر کرد مبنی بر این که آی‌بی‌ام قصد دارد امسال وظیفه‌ ۳۰ درصد از کارکنان خود را با کاهش ۱۰ هزار عنوان شغلی، تغییر دهد. وقتی از یکی از سخنگویان آی‌بی‌ام درمورد این گزارش سؤال شد، اینطور پاسخ داد:

ما درمورد حدس و گمان‌ها اظهار نظر نمی‌کنیم.

The Register اسلایدی منتشر کرد که ادعا کرد از یکی از اسناد داخلی آی‌بی‌ام به دست آورده است. این اسلاید نشان می‌داد ۱۰ هزار عنوان شغلی با عنوان «حذف» دسته‌بندی شده‌ا‌ند. آی‌بی‌ام در این مورد گفت:

بسیاری از مشاوران چیزهایی به آی‌بی‌ام پیشنهاد می‌کنند و خیلی از آن‌ها فقط در حد پیشنهاد باقی می‌مانند.

سهام این کمپانی بعد از این موارد تا حدی سقوط کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات