فیلیپس هدبند افزایش کیفیت خواب SmartSleep را معرفی کرد

چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
فیلیپس بر اساس جدیدترین یافته‌های علم روانشناسی هدبند SmartSleep را برای بهبود خواب بزرگسالان ارائه کرد.
تبلیغات

شکی وجود ندارد که خواب خوب در سلامت افراد تأثیر به‌سزایی دارد. این موضوع را به راحتی می‌توانید صبح روزی که شب قبل از آن دیر خوابیده‌اید متوجه شوید. به همین جهت، فیلیپس تصمیم به ارائه‌ی هدبندی گرفته است که از طریق پخش اصواتی بسیار ملایم مغز شما را به عمیق‌ترین حالت خواب فرو ببرد.

خواب عمیق حالتی است که در آن نورون‌های مغز استراحت می‌کنند. محققان معتقدند هنگامی فرد به خواب عمیق فرو می‌رود، ذهن فرصت پردازش و ذخیره‌سازی اتفاقات و خاطرات روز را پیدا می‌کند و به دور از تنش‌های روزانه به اصطلاح یک نفس راحت می‌کشد. به همین دلیل، اگر در طول شب خواب آسوده‌ای نداشته باشید، روز بعد نمی‌توانید به‌خوبی تمرکز کنید.

هدبند فیلیپس

محصول جدید فیلیپس به نام SmarSleep از حسگرهای داخلی برای لمس پیشانی و پشت گوش‌های شما استفاده می‌کند تا فعالیت ذهن شما را بررسی کرده و داده‌های حاصل از این بررسی را به اپلیکیشن موبایل مخصوص خود ارسال کند. وقتی تشخیص این هدبند این باشد که شما به خواب عمیق فرو رفته‌اید، اسپیکرهای به کاررفته در آن صدای خفیفی را پخش خواهند کرد. این صدا یک الگوی تکرارشونده است که به تناسب فعالیت ذهن شما بالا و پایین می‌شود. صدای یادشده آنقدر خفیف است که شما را از خواب بیدار نمی‌کند؛ برعکس، این صدا باعث عمیق‌تر شدن خواب شما خواهد شد.

هدبند فیلیپس SmartSleep

اساس ایده‌ی این هدبند بر تحقیقات اخیر محققان در خصوص تأثیر مثبت برخی صداها بر خواب بزرگسالان بنا شده است. این تحقیقات هرچند در مقیاس وسیعی انجام نگرفته است و صحت و مورد اطمینان بودن آن‌ها چندان مشخص نیست؛ اما فیلیپس امیدوار است با این هدبند بتواند تمرکز و تقویت حافظه را برای افراد به ارمغان بیاورد.

علاوه بر موضوع فوق، بستن تمام مدت یک هدبند که به بلندگویی هرچند کوچک در پشت گوش مجهز است ممکن است خوشاید خیلی‌ها نباشد. از آن ناخوشایندتر قیمت این هدبند است. فیلیپس قیمت ۴۰۰ دلار را برای این هدبند در نظر گرفته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات