سوزوکی گرندویتارا، ۹ میلیون‌ تومان گران شد

دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
ایران‌خودرو، شرایط فروش سوزوکی گرندویتارا کلاس ۱۰ را بدون تخفیف همیشگی، حدود ۱۴۷ میلیون‌ تومان اعلام کرده است. حال این خودرو در بازار آزاد، با قیمت‌ بیش از ۱۵۰ میلیون تومان معامله می‌شود.
تبلیغات

درحالی‌که وزارت صنعت، معدن و تجارت طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که این وزاتخانه هیچ تصمیمی مبنی بر افزایش قیمت خودروهای داخلی ندارد و هرگونه افزایش قیمت در این زمینه کاملا خلاف واقع است، خودروسازان از ترفند حذف تخفیف در فروش نقدی استفاده کرده‌اند تا بدون محدودیت قانونی، محصولات به‌اصطلاح تولید داخل را هم‌زمان با افزایش تعرفه‌ی خودروهای وارداتی، گران‌ کنند.

چند روز پیش، مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت با صدور اطلاعیه‌ای هرگونه تصمیم در راستای اعطای مجوز افزایش قیمت خودروهای داخلی به خودروسازان را تکذیب کرده بود. در این اطلاعیه آمده است:

هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت خودروهای داخلی از سوی این وزارتخانه وجود ندارد و برخی خودروسازان مانند ایران خودرو، با هدف رفاه حال مشتریان و هم‌وطنان عزیز خودروهای خود را با تخفیف‌های فصلی به علاقه‌مندان عرضه می‌کنند و پس از پایان مهلت تخفیف، قیمت این خودروها به حالت قبل بازگشته و موضوع افزایش قیمت خودروهای داخلی اساسا مطرح نیست.همچنین گروه خودروسازی سایپا در راستای مشتری‌مداری و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و سیاست‌های دولت خدمتگزار، دستور عدم افزایش قیمت محصولات خود را صادر کرده و موضوع افزایش قیمت خودروهای گروه سایپا نیز در این شرکت اجرایی نشده است.

اگر به آگهی‌های فروش سوزوکی گرند ویتارا مراجعه کنید، شاید بتوانید خودروی تحویل چند ماه پیش را با قیمت ۱۴۵ میلیون تومان هم خریداری کنید. ولی تحویل‌های پاییز این خودرو عموما با قیمتی کمتر از ۱۴۹ میلیون تومان در این هفته معامله نشده‌اند و احتمال دارد با نزدیک شدن به بازار شب عید، قیمت این خودرو به ۱۵۲ میلیون تومان برای معامله رسمی نیز برسد.

سوزوکی ویتارا  Suzuki vitara

سوزوکی گرندویتارا کلاس ۱۰، نسخه فیس‌لیفت این خودرو است که امکاناتی نظیر سانروف و تریم داخلی جدید در آن مشاهده می‌شود. با افزایش عوارض خودروهای وارداتی، این خودرو به‌عنوان تنها کراس‌اوور غیر چینی با قیمت کمتر از ۲۰۰ میلیون تومان شناخته می‌شود که علاوه بر سیستم چهارچرخ محرک، دارای قفل دیفرانسیل است. پیشرانه گرندویتاراهای جدید از نوع  ۲.۴ لیتری ۱۶۹ اسب بخاری است که در نسخه اتوماتیک توسط گیربکس ۴ دنده و در نسخه دنده‌ دستی توسط گیربکس ۵ دنده به چهار چرخ خودرو انتقال داده می‌شود.

سوزوکی ویتارا  Suzuki vitara

نسخه‌ی مونتاژ ایران خودرو، طراحی سوزوکی ژاپن در سال ۲۰۰۵ است؛ درحالی‌که نسل جدید این خودرو از سال ۲۰۱۵ در بازار جهانی با آستانه قیمت ۱۸ هزار دلار عرضه می‌شود. نسل جدید دارای پیشرانه‌ی ۱٫۴ لیتری توربو با قدرت ۱۳۸ اسب بخار است که با توجه به وزن ۱۰۷۵ کیلوگرمی، مصرف سوخت ترکیبی ۶ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر فراهم می‌کند. ویتارا در بازار جهانی، با گیربکس پنج دنده دستی یا شش دنده اتوماتیک عرضه می‌شود و با توجه به حضور یا فقدان آپشن‌هایی نظیر سیستم دو دیفرانسیل، در زمانی بین ۱۰ تا ۱۱ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات