سرفیس فون به سیستم‌عامل اندرومدا مجهز خواهد بود

دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
بر اساس اخبار و تصاویر منتشرشده، سرفیس‌ فون گوشی جدید مایکروسافت است که از قابلیت‌های جدیدی بهره می‌برد.
تبلیغات

سرفیس‌ فون مایکروسافت مدتی است که موج جدیدی در دنیای موبایل به راه انداخته است. درحالی‌که سال گذشته شاهد مرگ ویندوز ۱۰ موبایل بودیم، اخبار و پتنت‌های افشاشده‌ی اخیر از بقای ردموندی‌ها در عرضه‌ی موبایل خبر می‌دهند. بر اساس شایعات اخیر، مایکروسافت در حال ساخت دستگاهی به نام سرفیس‌ فون است که شاید چشم‌انداز فناوری موبایل را دگرگون کند.

پتنت‌های منتشرشده نشان می‌دهند که سرفیس‌ فون دستگاهی قدرتمند، کامپکت و با قابلیت تا شدن مثل کتاب است که می‌تواند نقش گوشی هوشمند، تبلت و لپ‌تاپ کوچک را داشته باشد. بر اساس پتنت‌هایی که به‌تازگی منتشر شده، دستگاه مورد بحث به‌ نوعی لولا مجهز است که امکان تغییر شکل آن از یک حالت به حالت دیگر را فراهم می‌کند. در بخش نرم‌افزار نیز این دستگاه قرار است سیستم‌عامل متفاوتی باشد.

گزارش‌های اخیر از تلاش‌های مایکروسافت برای بالا بردن پشتیبانی نرم‌افزاری برای سیستم‌عامل اندرومدا (Andromeda) خبر می‌دهند. اندرومدا نسخه‌ی بهبودیافته‌ی ویندوز ۱۰ موبایل به‌حساب می‌آید. به گزارش ویندوز سنترال، دسته‌بندی جدیدی در فروشگاه مایکروسافت در کنار پلتفرم‌های PC، ایکس‌باکس، هولولنز و سایر پلتفرم‌های ویندوز به وجود آمده است که می‌تواند مربوط به اندرومدا باشد.

بر اساس اطلاعات ارائه‌‌شده، یکی دیگر از عناوینی که سیستم‌عامل اندرومدا را با آن عنوان می‌خوانند، OneCore OS است. بر اساس شواهد موجود این سیستم‌عامل را می‌توان روی گجت‌های مختلفی اجرا کرد که از آن جمله‌ باید به سرفیس فون جدید اشاره کرد.

یکی از عواملی که باعث مرگ ویندوز ۱۰ موبایل شد، کمبود پشتیبانی نرم‌افزاری یا به عبارت دیگر کمبود اپلیکیشن‌های آن بود. آخرین پرچم‌داران مایکروسافت یعنی لومیا ۹۵۰ و لومیا ۹۵۰ ایکس‌ال، گوشی‌های فوق‌العاده‌ای از نظر سخت‌افزاری بودند؛ اما نسبت به اندروید به شدت با کمبود اپلیکیشن مواجه بوده و هستند. اگر مایکروسافت با ارائه‌ی سیستم‌عامل اندرومدا بتواند پشتیبانی نرم‌افزاری آن را نیز تضمین کند، سرفیس‌ فون می‌تواند شانس زیادی در رقابت دنیای موبایل داشته باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات