دولت چین افزایش قیمت حافظه‌ فلش توسط تولیدکنندگان را بررسی می‌کند

دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
مقامات دولتی چین در پی آن هستند تا با توجه بیشتر به بازار حافظه‌ SSD از افزایش قیمت و تنظیم قیمت بازار توسط تولیدکنندگان جلوگیری کنند.
تبلیغات

با پایان یافتن سال ۲۰۱۷ می‌توان به‌روشنی دید که قیمت میانگین خرید هر گیگابایت حافظه‌ SSD طی سال گذشته ثبات مانده یا حتی افزایش پیدا کرده است. طبق گزارش یک روزنامه دولتی چینی، کمیته ملی توسعه و اصلاحات این کشور نیز از نوسانات قیمت چیپست NAND به ستوه آمده‌ است. یک مقام رسمی در مصاحبه با خبرگزاری NDRC اظهار داشت:

کمیته به مشکلات آینده که ممکن است ناشی از تثبیت قیمت در بازار حافظه‌های جانبی باشد، توجه بیش‌تری نشان خواهد داد.

این روزنامه، از سامسونگ به‌عنوان شرکتی مورد توجه در این زمینه یاد می‌کند. گزارش‌ها حاکی از آن هستند که کمیته با سامسونگ ارتباط برقرار کرده، اما هنوز هیچ اقدامی صورت نگرفته است. کمیسیون دولت چین به علت افزایش قیمت حافظه‌ی فلش در طول ۱۸ ماه اخیر نسبت به این موضوع حساس‌تر شده است. کمیته‌ی ملی چین معتقد است که تصمیم‌گیری برای در پیش گرفتن سیاست‌ها در رابطه با جلوگیری از افزاش قیمت‌ها هنوز کمی زود است؛ اما اگر شواهدی دال برای دخالت هر برندی در تنظیم قیمت بازار و افزایش قیمت‌ها به دست آید، می‌توان از جریمه‌های تعیین‌شده توسط سایر کشور‌ها در این حوزه استفاده کرد.

به گزارش روزنامه چاینا دیلی، سازنده‌های گوشی هوشمند عامل افزایش تقاضا در بازار حافظه‌ هستند. این احتمال وجود دارد که قیمت بالای این نوع حافظه‌ با میزان عرضه و تقاضای آن‌ ارتباط مستقیمی داشته باشد. البته در صورتی که دلایلی از تنظیم بازار توسط کمپانی‌های تولیدکننده‌ی حافظه و در نتیجه توافقات پشت پرده منتشر شود، نباید این موضوع را اتفاقی بدانیم که برای اولین بار رخ داده است. در اوایل سال ۲۰۰۰، بزرگ‌ترین تولید کنندگان حافظه جانبی از جمله هاینیکس، اینفینئون، میکرون، سامسونگ و الپیدا به دلیل توافق داخلی برای تعیین قیمت محصولات خود مجرم شناخته و با پرداخت جریمه سنگین به دولت آمریکا مجازات شدند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات