تولد یک ابرخودروی برقی در ژاپن

یک‌شنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
یک شرکت ژاپنی به نام آسپارک، به‌زودی و در نمایشگاه خودروی فرانکفورت از  سوپر اسپرت برقی خود با زمان صفر تا ۱۰۰ کمتر از دو ثانیه، رونمایی خواهد کرد.
تبلیغات

بنا به گفته سایت رسمی آسپارک (Aspark)، این خودروساز ژاپنی از سال ۲۰۱۴ در حال توسعه خودرویی الکتریکی به نام Owl است که به‌تازگی قصد پرده‌برداری از آن دارد. این خودرو یک سوپر اسپرت تمام برقی همراه با ویژگی‌های چشمگیر است که تنها چند روز تا رونمایی آن در نمایشگاه بین‌المللی خودروی فرانکفورت ۲۰۱۷ باقی مانده است.

آنچه می‌دانیم این است که بدنه‌‌ی خودرو کاملا از جنس فیبر کربن ساخته شده و روی چرخ‌هایی از جنس منیزیوم بسیار سبک قرار گرفته است که به‌منظور هرچه سبک‌تر شدن خودرو استفاده می‌شود. همچنین ارتفاع سقف خودرو چیزی کمتر از یک متر (دقیقا ۹۹۰ میلی‌متر) است.

مورد دیگر شتاب رعدآسای این خودرو است؛ چراکه می‌تواند در کمتر از ۲ ثانیه سرعت از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. این اعداد حیرت‌آور به این معنی است که این خودرو از دوج چلنجر SRT دیمون که زمانی حدود ۲.۳ ثانیه نیاز دارد تا سرعت خود را از صفر به ۹۶ کیلومتر در ساعت برساند؛ سریع‌تر است.

Aspark

البته چندان مشخص نیست که آیا با نسخه آزمایشی روبه‌رو هستیم یا مدل نهایی و آماده‌ی فروش؛ اما فعلا به رندر‌های رسمی این خودرو دسترسی داریم که از کیفیت چندانی در مقایسه با مدل اصلی برخوردار نیستند.

 از رندر‌ها مشخص است که ابرخودروی آسپارک ارتفاع بسیار پایین با باله‌ی عقب بسیار بزرگ، درهای گالوینگ، ورودی‌های هوای بزرگ جانبی، دیفیوزر فیبر کربنی و پوشش آیرودینامیک روی شیشه‌ی عقب دارد. آینه‌ها روی بالاترین نقطه‌ی ممکن ستون A قرار دارند و همچنین صندلی‌های این خودرو ظاهرا معمولی هستند که می‌تواند نویدبخش یک خودروی جاده‌ای باشد؛ هر چند دورنمای کلی و مشخصات فنی آسپارک اوول، بیشتر به خودرویی برای استفاده در پیست شبیه است.

Aspark
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات