نگاهی عمیق به طراحی نسل جدید بنتلی کنتیننتال GT

یک‌شنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
مدیر ارشد تیم طراحی بنتلی در یک فیلم تماشایی، به توضیح روند طراحی کنتیننتال GT جدید می‌پردازد. خودرویی که نهایت زیبایی و کارایی فنی را ارائه می‌کند.
تبلیغات

حسی که هنگام نگاه کردن به بنتلی کنتیننتال GT به انسان دست می‌دهد، رویکرد تکاملی شرکت سازنده است نه ایجاد یک انقلاب در طراحی و ساختار. اگر هم جزو افرادی هستید که هنوز با طراحی و ایده‌ی مدل ۲۰۱۸ احساس راحتی نمی‌کنید، مدیر بخش طراحی بنتلی، استفان سیلف، توضیح می‌دهد چه نوع خطوطی در پیکره‌ی طراحی این قبیل خودرو‌ها وجود دارد. او از استودیوی طراحی بنتلی صحبت می‌کند و طراحی خودرو را به شیئی تشبیه می‌کند که در صورت مشاهده فورا واژه کنتیننتال در ذهن تداعی می‌شود. به عبارتی دیگر واژه کنتیننتال این ذهنیت را در هر شخصی تداعی می‌کند که با خودرویی یکدست، یکپارچه و در عین حال با جزئیات فراوان روبه‌رو است.

کنتیننتال تنها یک خودرو نیست، بلکه شیئی متحرک است که یک محصول اصیل و لوکس بریتانیایی را مجسم می‌کند. استفان همچنین می‌گوید:

طراحی فرم و خطوط بدنه از هواپیما الهام گرفته شده است. از سوی دیگر طراحی چراغ‌های جلویی نیز بسیار جذاب و جواهرنشان است تا طرحی کریستالی داشته باشد.

در طراحی داخلی این خودرو با موجی از جزئیات و زیبایی روبه‌رو هستیم، حدود ۱۸ ماه زمان برای تیم طراحی بنتلی لازم است تا به اصلاح و سرهم کردن تمام ۷۱۲ قطعه به‌کاررفته در کابین این خودرو بپردازند، از سویی دیگر، حدود یک‌صد ساعت زمان نیاز است تا ۱۰۰۰ نفر از سازندگان قطعات داخلی این خودرو، داخل کابین یک دستگاه کنتیننتال GT را سرهم کنند.

r-type bentley

کنتیننتال نامی است که در سال ۲۰۰۳ دوباره توسط بنتلی احیا شد و به شجره‌نامه‌ی آن بازمی‌گردد. وقتی نگاهی به کنتیننتال بیندازیم، متوجه حضور  R-TYPE در سال ۱۹۵۲ یعنی چیزی حدود ۶ دهه‌ی پیش می‌شویم. حدود ۱۵ سال پیش بود که این خودروساز بریتانیایی قصد بازگشت به ریشه‌های خود را کرد و دست به ساختن خودروی کنتیننتال GT زد و به این ترتیب در زمان خود یک سگمنت جدید معرفی کرد: خودرو‌های GT لوکس!

اما بحث سر مدل کنتیننتال GT مدل ۲۰۱۸ است؛ خودرویی که نه‌تنها یک اثر هنری محسوب می‌شود، بلکه دارای توانایی فنی بسیار مطلوبی نیز هست. پیشرانه ارتقاءیافته ۶ لیتری دوازده سیلندر با آرایش W، قدرت خیره‌کننده‌ی ۶۲۶ اسب بخار و ۸۹۷ نیوتون متر گشتاور به ارمغان می‌آورد. همین اعداد کافی است تا این کاخ متحرک بتواند سرعت خود را در عرض ۳.۷ ثانیه از حالت سکون به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برساند.

در فیلم کوتاه ادامه‌ی مطلب، استفان سیلف به توضیح روند طراحی کنتیننتال جدید می‌پردازد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات