اصلاح نظام تعرفه اینترنت بررسی می‌شود

شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
بر اساس گزارش سرپرست سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ایران، رگولاتوری مطالعه درباره چگونگی اصلاح نظام تعرفه‌ای اینترنت را در دستور کار قرار داده است.
تبلیغات

حسین فلاح جوشقانی اعلام کرد: «بررسی نظام تعرفه اینترنت مطابق با خواستهی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دستور کار قرار گرفته است و رگولاتوری مطالعه درباره چگونگی اصلاح نظام تعرفهای اینترنت را بررسی میکند و پس از مطالعه کامل و بررسیهای کارشناسی، نتایج آن به کمیته تنظیم مقررات و ارتباطات اعلام میشود

اردیبهشت‌ماه امسال دولت یازدهم در دو مرحله، تعرفه اینترنت را حدود پنجاه درصد کاهش داد و با هم‌کدسازی، هزینه تلفن ثابت را بهویژه در شهرهای کوچک پایین آورد.

بر اساس گزارش این وزارتخانه، نرخ اینترنت ثابت در سال ۱۳۹۲، برابر ۳۴ هزار و ۲۸۷ ریال بود که اکنون به ۱۵ هزار و ۴۰۰ ریال رسیده است.

نرخ اینترنت ثابت در شهرستانها نیز در سال ۱۳۹۲، برابر ۳۵ هزار و ۲۳۶ ریال بود که به ۹ هزار و ۶۰ ریال کاهش یافت.

با راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات هزینه استفاده از اینترنت در محتوای داخلی کاهش چشمگیر یافته و در برخی خدمات نظیر فیلیمو یا آپارات رایگان شده است.

سرپرست رگولاتوری در ادامه درباره ادعای مطرح‌شده از سوی یکی از اپراتورهای دارنده پروانه «ایجاد و بهره‌برداری از شبکه ارتباطات ثابت (اف.سی.پی- FCP)» مبنی بر همکاری نکردن شرکت مخابرات ایران با این اپراتور گفت: «هنوز چنین گزارشی به سازمان ارائه نشده است اما رگولاتوری در برخورد با تخلف‌‌های این‌چنینی، کوتاهی نخواهد کرد و به‌طور حتم رسیدگی میکند

بر اساس این گزارش، رئیس هیئت‌مدیره یک شرکت ارائه‌کننده خدمات اینترنتی، ششم شهریورماه امسال از همکاری نکردن شرکت مخابرات ایران برای اتصال فیبر نوری این شرکت با تجهیزات مخابرات انتقاد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات