جایزه یک میلیون دلاری کوکاکولا برای پیدا کردن جایگزین مناسب شکر [بروزرسانی]

دوشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
کمپانی کوکا‌کولا برای کسی که بتواند مناسب‌ترین ماده شیرین‌کننده جایگزین برای شکر را پیدا کند، جایزه‌ی یک میلیون دلاری در نظر گرفته است.
تبلیغات

امروزه همه‌ی مردم سعی دارند از مصرف قند اضافه اجتناب کنند. این تمایل حتی زمانی که آن‌ها مشغول مصرف نوشیدنی‌های مورد علاقه‌شان هستند نیز وجود دارد. در همین راستا کمپانی کوکاکولا خبر از چالشی یک میلیون دلاری داده است. این کمپانی به دنبال ماده‌ای جایگزین برای شیرین‌کننده‌های مصنوعی می‌گردد. شیرین‌کننده‌های مصنوعی موادی هستند که دسته‌ی قابل توجهی از مصرف‌کنندگان نظر مساعدی در موردشان ندارند و روزبه‌روز هم به تعداد این افراد اضافه می‌شود.

اوایل ماه آگوست، این شرکت مستقر در آتلانتا چالشی موسوم به Sweetner (شیرین‌کننده) روی پلتفرم HeroX را معرفی کرد. بر اساس گزارش این وب‌سایت، کوکاکولا از طریق مسابقه‌ی فوق در جستجوی ترکیبی طبیعی، بی‌خطر، کاهش‌یافته، کم‌کالری یا بدون کالری است که موجب ایجاد طعم و مزه‌ی شکر در نوشیدنی‌ها و غذاها شود. علاوه بر این، این ترکیب نباید از میوه مانک، استویا (شکربرگ) و هر مورد دیگری از گونه‌ها یا مواد حفاظت‌شده‌ی بین‌المللی تشکیل شده باشد.

اگر طی این چالش، جایگزین مورد نظر شکر با موفقیت پیدا شود، غول نوشیدنی‌ساز ۱۳۱ ساله، جایزه‌ی یک میلیون دلاری را در ماه اکتبر ۲۰۱۸ به فرد برنده اهدا خواهد کرد.

رابرت لانگ، نایب‌رئیس ارشد کوکاکولا و مدیر ارشد بخش نوآوری این کمپانی، در بیانیه‌ای اعلام کرده است:

ما همیشه به دنبال مواد جدید و بهتر هستیم و می‌دانیم که ایده‌های شگفت‌انگیز از هر جایی می‌تواند وجود داشته باشد.

اگر چه کوکاکولا در حال حاضر از طیف وسیعی از شیرین‌کننده‌های کم یا بدون کالری در نوشیدنی‌هایش استفاده می‌کند و از این موضوع هم راضی است؛ اما آن‌ها باید به دنبال مواد جدید باشند تا طعم‌های جدید و متنوع و شیوه‌های نو را نیز برای مصرف‌کنندگان خود ارائه‌ کنند.

ازآنجاکه فروش نوشابه گازدار همچنان رو به کاهش است، رقابت فوق برای پیدا کردن جایگزین‌های کم‌کالری در نظر گرفته شده است.

جیمز کوئینسی مدیر عامل کوکاکولا، در ماه جولای سال جاری اعلام کرده بود:

ما هم‌زمان با آنکه نمونه کارهای خود را گسترش می‌دهیم، در حال پذیرش یک ذهنیت مبتنی بر امتحان و یادگیری نیز هستیم. ما می‌بینیم که مصرف‌کنندگان چه می‌خواهند و بی‌درنگ تغییرات لازم را اعمال می‌کنیم؛ چرا که در انتها، سرعت و هشیاری به‌عنوان عامل تعیین‌کننده در این چشم‌انداز به‌سرعت در حال تغییر از سوی مصرف‌کنندگان خواهد بود.

کوکاکولا همچنین برای کسانی که متخصص شیمی نیستند، یک رقابت ۱۰۰ هزار دلاری در کنار جایزه‌ی اصلی در نظر گرفته است. جایزه‌ی دوم برای چالشی موسوم به چالش داستان شیرین‌کننده اهدا می‌شود. این چالش در واقع شامل نقل قول‌ها و داستان‌هایی می‌شود که افراد مختلف از جوامع مختلف در فرهنگ‌های گوناگون در مورد روش‌های به‌کاررفته برای شیرین‌ کردن غذاها یا نوشیدنی‌ها ارائه دهند. به نظر می‌رسد که چالش مهیجی پیش روی شرکت‌کنندگان باشد! نظر شما در این مورد چیست؟

بروزرسانی:

 در موافقت‌نامه‌ی چالشی که کوکاکولا برای یافتن جایگزینی برای شکر انتخاب کرده، نکاتی وجود دارد که ماهیت این چالش را برای ما ایرانی‌ها تغییر می‌دهد. بر اساس یکی از بندهای موافقت‌نامه‌، اتباع کشور‌هایی چون کوبا، ایران، سوریه، کره‌ی شمالی و سودان، در صورت دست پیدا کردن به فرمول ماده‌ای که بتواند جایگزین شکر شود، نمی‌توانند جایزه‌ی یک میلیون دلاری تعیین‌شده را دریافت کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات