احتمال سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری فیسبوک برای تولید محتوای ویدیویی

شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
فیسبوک برای رقابت با نتفلیکس و آمازون، قصد سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری جهت تولید محتوای ویدیویی دارد.
تبلیغات

مدتی است که از جاه‌طلبی‌های فیسبوک در زمینه‌ی تولید محتوای ویدیوی اختصاصی آگاهی داریم. ماه گذشته، این شبکه‌ی اجتماعی کلید Video را با تبی موسوم به Watch جایگزین کرد که قرار است نقش لندینگ پیج را برای برنامه‌های تلویزیونی اختصاصی فیسبوک ایفا کند. در آن زمان از میزان جدیت غول دنیای فناوری در خصوص پروژه‌ی جدیدش اطلاعی نداشتیم؛ اما اکنون بر اساس گزارش جدیدی از وال‌استریت ژورنال، می‌دانیم فیسبوک قصد سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری روی پروژه‌ی تولید محتوای ویدیویی خود دارد.

هدف فیسبوک تولید برنامه‌هایی است که امکان رقابت با شبکه‌های سنتی و شرکت‌های فعال در زمینه‌ی استریم آنلاین مانند نتفلیکس و هولو را برای غول شبکه‌های اجتماعی فراهم می‌کنند. در این بین، سرمایه‌گذاری سنگین فیسبوک نشان‌دهنده‌ی جدیت این شرکت برای تولید محتوای ویدیویی هم‌تراز با رقبا است. گفته می‌شود که سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری فیسبوک برای تولید محتوا تا پایان سال ۲۰۱۸ در نظر گرفته شده است.

محتوای ویدیویی فیسبوک

فیسبوک اکنون از دو میلیارد کاربر میزبانی می‌کند. اگرچه تلاش این شرکت برای نگه‌داشتن کاربران در داخل پلتفرمش منطقی به‌ نظر می‌رسد؛ اما مشخص نیست تمرکز آن‌ها بر محتوای ویدیویی چه فرجامی خواهد داشت. این وب‌سایت تاکنون در تلاش بود تا با فراهم‌ کردن یک وب‌سایت میزبان جایگزین برای اشخاصی که دنبال‌کنندگان بی‌شماری دارند، ستاره‌های یوتیوب را برای تولید محتوای ویدیویی اختصاصی ترغیب کند؛ اما به‌ نظر می‌رسد که اکنون مارک زاکربرگ، مدیرعامل و مؤسس فیسبوک قصد دارد مبلغ سنگینی صرف تولید محتوای اختصاصی کند. در هر صورت زمان مشخص خواهد کرد که فیسبوک چه عملکردی در این زمینه خواهد داشت. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات