KGI: پنل جلوی تمام مدل‌های آیفون 8 به رنگ مشکی خواهد بود

شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گزارش‌ جدید مؤسسه‌ی KGI، جزئیات جدیدی از حسگرهای سه‌بعدی آیفون ۸ و پیش‌بینی‌هایی درباره‌ی رنگ گوشی هوشمند جدید اپل در بر دارد.
تبلیغات

مینگ‌چی کو، تحلیل‌گر نام‌آشنای مؤسسه‌ی KGI، باور دارد که قابلیت‌های مبتنی بر حسگرهای سه‌بعدی آیفون ۸ یکی از ویژگی‌های کلیدی این محصول خواهد بود، او جزئیاتی دقیق از حسگرهای جدید آیفون و نحوه‌ی کارکرد آن‌ها به اشتراک گذاشته است.

در لبه‌ی بالایی نمایشگر آیفون ۸؛ جایی که حاشیه‌ی جزئی وجود دارد، اپل یک فرستنده‌ و یک گیرنده‌ی نور ساختاریافته، حسگر مجاورت، حسگر نور محیطی و دوربین جلو را جای داده است. حسگرهای جدیدی که برای نخستین برای در آیفون ۸ به‌ کار گرفته‌ شده‌اند، فرستنده و گیرنده‌ی ساختاریافته‌ی نور در این گوشی هستند.

ماژول فرستنده‌ی ساختاریافته‌ی نور در آیفون ۸ به‌صورت تقریبی از ۶ قطعه شکل گرفته است که توسط ۱۰ تولیدکننده‌ی متفاوت تولید شده‌اند. این قطعات شامل ابزار هم‌ترازی فعال، فیلتر، اپتیک سطح ویفر (WLO)، قطعه‌ی انکسار نور، لیزر حفره‌ی عمودی نشرکننده از سطح (VCSEL) و ویفر اپیتاکسیال هستند.

ماژول ساختاریافته‌ی گیرنده‌ی نور از چهار قطعه‌ی لنز مادون قرمز، فیلتر، حسگر تماسی تصویر (CIS) و حسگر تصویر CMOS با رزولوشن ۱.۴ مگاپیکسل تشکیل شده است که توسط ۶ تولیدکننده‌ی متفاوت تأمین می‌شوند.

مینگ‌چی گو جزئیات بیشتری نیز در خصوص نحوه‌ی کارکرد قطعات مختلف در کنار یکدیگر به اشتراک گذاشته است:

نور ساختاریافته برای جمع‌آوری اطلاعات مربوط به عمق به‌ کار گرفته می‌شود تا در کنار داده‌های تصویر دوبعدی گرفته‌شده از دوربین، از آن‌ها برای ساخت تصویر سه‌بعدی کامل استفاده شود. با توجه به محدودیت فاصله‌ای که گیرنده و فرستنده‌ی نور دارند (حدود ۵۰ تا ۱۰۰ سانتی‌متر)، یک حسگر مجاورت (با عملکرد ToF) نیاز است تا به کاربران، رعایت فاصله‌ی بهینه‌ی آیفون را برای عملکرد صحیح حسگر سه‌بعدی گوشزد کند.

کو در خصوص احتمال کمبود قطعه‌ی حسگر سه‌بعدی نیز ابراز نگرانی کرد. اطلاعات جالب توجه دیگری که در گزارش اخیر KGI به آن‌ها اشاره شده، پیش‌بینی‌هایی درباره‌ی رنگ‌های آیفون ۸ است:

ما باور داریم مدل‌های OLED آیفون در سه رنگ سفید، مشکی و طلایی عرضه می‌شوند و در همه‌ی این مدل‌ها، پوشش شیشه‌ای نمایشگر به رنگ مشکی خواهد بود.

اگر این اطلاعات صحت داشته باشند، دیگر حاشیه‌ی جزئی نمایشگر که در لبه‌ی بالایی آن قرار دارد و از حسگرهای مختلف آیفون ۸ میزبانی می‌کند، مانند آنچه در تصاویر فاش‌شده با پوشش سفید نمایشگر این گوشی دیده بودیم، به چشم نخواهد آمد.

برای مطالعه‌ی تمام مقالات مرتبط با آیفون ۸ به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات