اپل درصدد به‌دست آوردن حق امتیاز ۵ میلیارد دلاری مجموعه فیلم‌های جیمز باند ۰۰۷ است

جمعه ۱۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
گزارش اخیر هالیوود ریپورتر حکایت از آن دارد که اپل و آمازون درصدد تصاحب حق امتیاز ۵ میلیارد دلاری مجموعه‌ی جیمز باند ۰۰۷ هستند.
تبلیغات

پس از آنکه در سال ۲۰۱۵، اعتبار آخرین قرارداد مربوط به حق امتیاز مجموعه‌ی فیلم‌های جیمز باند ۰۰۷ پایان یافت، گزارش‌های جدید حکایت از آن دارند که اپل، آمازون و برادران وارنر در حال مذاکره بر سر حقوق تولید فیلم‌های آینده‌ی این مجموعه هستند. بر اساس گزارشی که هفته‌ی گذشته در وب‌سایت هالیوود ریپورتر منتشر شد، اضافه‌ شدن اپل به پروسه‌ی مذاکرات، کمپانی برادران وارنر را وادار کرده است تا شرکت‌های فیلم‌سازی Eon و MGM را برای انعقاد قرارداد تحت فشار بگذارد. منابع مدعی هستند که فراتر از موضوع حق امتیاز، آینده‌ی مجموعه‌ی جیمز باند ۰۰۷ در خطر است.

گزارش‌ها حکایت از آن دارند که زک ون امبورگ و جیمی ارلیکت، مدیران اجرایی پیشین Sony Television Studios که به‌تازگی به استخدام اپل درآمده‌اند، در این مذاکرات نقشی کلیدی دارند؛ به‌ نظر می‌رسد که کارمندان جدید اپل در این خصوص با موانع متعددی مواجه هستند؛ چرا که تهیه‌کنندگان شرکت فیلم‌سازی Eon، باربارا براکلی و مایکل جی. ویلسون کماکان «تفکری سنتی» دارند و به‌ نظر می‌رسد که به‌جای قراردادهای توزیع دیجیتال یا مهاجرت به فرمت مجموعه‌های تلویزیونی، بیشتر بر فیلم‌های سینمایی تمرکز دارند.

پس از آنکه دنیل کریگ اعلام کرد که به‌هیچ‌وجه قصد بازگشت به مجموعه‌ی جیمز باند و ایفای نقش مأمور ۰۰۷ را ندارد، شرکت MGM به‌تازگی موفق به جلب رضایت این هنرپیشه شد. گفته می‌شود فیلم بعدی از مجموعه‌ی جیمز باند، در تاریخ ۸ نوامبر ۲۰۱۹ (۱۷ آبان ۱۳۹۸) اکران خواهد شد.

ییل چیسین از آژانس United Talent، در گفتگویی با هالیوود ریپورتر اعلام کرد:

اپل بزرگ‌ترین مجرای دیجیتال برای فیلم‌ها محسوب می‌شود. من تصور می‌کنم آن‌ها همواره در مذاکرات حاضر هستند، صرف‌نظر از آنکه به‌صورت مستقیم درگیر باشند یا در پس هر توزیع‌کننده‌ی دیگری باشند که برای کنترل حقیقی در بازار محصولات دیجیتال به‌ آن‌ها مراجعه کرده است.

اپل در جریان تلاش برای تصاحب حق امتیاز مجموعه‌ی جیمز باند ۰۰۷، به‌ دنبال سود نیست. به‌موجب ایمیلی که در جریان هک‌ شدن سونی منتشر شد، مدیر ارشد کسب‌وکار سونی اعلام کرده بود که جهت سودآوری ۳۵ میلیون دلاری فیلم سینمایی جیمز باند: اسپکتر برای استودیو، فروش کلی این فیلم باید به ۱.۱ میلیارد دلار می‌رسید؛ درحالی‌که فروش کلی این فیلم ۹۰۰ میلیون دلار بود.

گفته می‌شود ارزش حق امتیاز مجموعه‌ی جیمز باند ۰۰۷ بین ۲ تا ۵ میلیارد دلار است. از بین مجموعه‌های سریالی سونی که ون امبورگ و ارلیکت، مدیران اجرایی جدید اپل مسئولیت آن‌ها را بر عهده داشتند، می‌توان به مواردی مانند The Blacklist ،Breaking Bad ،Better Call Saul و The Crown اشاره کرد. از قراردادهای غیر معمول دیگری که این دو در آن‌ها دست داشتند، می‌توان به احیای Timeless پس از کنسل شدن آن توسط NBC، جابه‌جایی سریال Community از NBC به یاهو، Unforgettable از CBS به A&E و در نهایت Damages از FX به DirecTV اشاره کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات