سونی از پروژکتوری با رزولوشن 4K رونمایی می‌کند

یک‌شنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
پروژکتورهایی که رزولوشن 4K واقعی دارند از قیمت‌ زیادی برخوردارند؛ شرکت سونی با معرفی یک پروژکتور جدید و خوش‌قیمت، خود را آماده‌ی رقابت با رقبا می‌کند.
تبلیغات

ممکن است خرید یک پروژکتور 4K مشکل‌ساز باشد؛ زیرا بسیاری از شرکت‌ها از رزولوشن‌های پایین‌تری استفاده می‌کنند و در کنار آن با استفاده از فناوری‌هایی مانند جابه‌جایی پیکسل (مثل شرکت‌های JVC و اپسون) یا پردازش‌های ویژه (مثل شرکت‌ اوپتوما)، رزولوشن تصویر را به‌صورت نرم‌افزاری به 4K می‌رسانند. فناوری‌ SXRD سونی رزولوشن واقعی 4K را برای کاربران به ارمغان می‌آورد، ولی قیمت این محصولات برای کاربران بسیار زیاد است. کمپانی سونی این روند را با معرفی محصول VPL-VW285ES در نمایشگاه سیدیا در سن‌دیه‌گو به یک ویدیو پروژکتور با رزولوشن 4K، فناوری اچ‌دی‌آر (HDR) و قیمت ۵۰۰۰ دلار، تغییر داده است.

البته این محصول در مقایسه با پروژکتورهایی مانند UHD60 اوپتوما با قیمت ۲۰۰۰ دلار ارزان به‌ نظر نمی‌رسد؛ ولی در مقایسه با پروژکتور خود سونی که سال پیش معرفی کرد و قیمت آن ۱۵ هزار دلار بود، قیمت بسیار پایین‌تری دارد. البته در صورتی که برای شما قیمت مهم نباشد، مدل VPL-VW385ES از کمپانی سونی با قیمت کمتر از ۸۰۰۰ دلار که از فناوری پیشرفته‌ی ایریس برای افزایش کنتراست و جزئیات در مکان‌های تاریک استفاده می‌کند، انتخاب بهتری است. شما می‌توانید به دنبال پروژکتور جدید دیگری با نام VPL-VW885ES باشید؛ این پروژکتور جمع و جور می‌تواند نوری با میزان شدت ۲۰۰۰ لومن تولید کند و قیمت این محصول ۲۵ هزار دلار است.

برای اینکه این خرید برای شما دلچسب‌تر باشد، کمپانی سونی با همکاری شرکت کلایداسکیپ، اقدام به عرضه‌ی باندلی به‌همراه ۱۰ فیلم کرده است. البته شما برای پخش این فیلم‌ها نیازمند خرید و استفاده از پخش‌کننده‌ی Strato 4K هستید. این جشنواره از هم‌اکنون تا پایان ماه مارس برقرار است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات