لوتوس ایورا GT430، دومین نسخه از مدل استاندارد GT430 است که در تیرماه معرفی شد. برخلاف نسخه اصلی که فقط با جعبهدنده دستی در دسترس بود، GT430 اسپرت، مجهز به جعبهدندهی دستی و خودکار خواهد بود تا مشتریان بیشتری را جذب کند. از تغییرات جدید در نسخه اسپرت، میتوان به حذف شدن باله بزرگ عقب، دیفیوزر بزرگ در جلو و اضافه شدن ترمزهای افترمارکت AP ریسینگ، دمپرهای Ohlins و دیفرانسیل لغزش محدود تورسن اشاره کرد.
پیشرانهی ۶ سیلندر V شکل با حجم ۳.۵ لیتر، قدرت ۴۳۰ اسب بخار و گشتاور ۴۴۰ نیوتنمتر، لوتوس ایورا GT430 اسپرت را در ۳.۶ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت میرساند که از زمان ۳.۷ ثانیهای نسخه استاندارد، سریعتر است. جعبهدندهی خودکار ۶ سرعته با پدالهای سبک آلومینیومی، تعویض دندهها را با بیشترین سرعت ممکن انجام میدهد.
شان-مارک گیلز، مدیرعامل لوتوس، میگوید:
ایورا GT430 جایگاه خودش را بهعنوان یک خودروی کلکسیونی به اثبات رسانده است؛ اما ما آگاه هستیم که مشتریان بسیاری وجود دارند که خواستار خودرویی با قدرت و آیرودینامیک مشابه ولی پیشرفتهتر هستند. با معرفی مدل ایورا GT430 Sport، هم این خواسته برآورده میشود و هم به کلکسیون خودروهای لوتوس که در پیست و در جاده توانا هستند، یک مدل جدید اضافه میشود.
لوتوس ایورا GT430 اسپرت با آستانه قیمت ۱۳۶ هزار دلار عرضه خواهد شد.
نظرات