KGI: سامسونگ یکی از عوامل قیمت بالای آیفون 8 است

پنج‌شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
مینگ چی کو، تحلیل‌گر KGI‌، با انتشار گزارشی اعلام کرده که قیمت بالای پنل‌های اولد سامسونگ، از جمله‌ی دلایل برچسب قیمت ۱۰۰۰ دلاری آیفون ۸ است.
تبلیغات

سامسونگ را باید در زمره‌‌ی معدود کمپانی‌های تولیدکننده‌ی انبوه پنل‌ اولد با سایز مناسب برای استفاده در گوشی‌های هوشمند خواند. همین موضوع باعث شده است سامسونگ حوزه‌ی تولید پنل‌ اولد را انحصاری کند و در نتیجه بتواند در ازای فروش پنل‌های اولد خود، مبالغ زیادی از کمپانی‌های مختلف دریافت کند.

مینگ چی کو از KGI‌، گزارش جدیدی منتشر کرده است که بر اساس آن، سامسونگ با توجه به انحصار پنل‌ اولد، کنترل نیاز اپل به این قطعه را کاملا در اختیار دارد؛ به‌طوری‌که بنا بر اطلاعات ارائه‌شده در گزارش KGI، سامسونگ در ازای فروش هر پنل اولد به اپل مبلغی ۱۲۰ تا ۱۳۰ دلاری دریافت می‌کند؛ حال آنکه این مبلغ، نزدیک به ۷۵ دلار گران‌تر از هزینه‌ای است که اپل برای تهیه‌ی پنل ال‌سی‌دی آیفون‌های پلاس خود پرداخت می‌کرد. بر اساس اطلاعات KGI، اپل در ازای خرید هر پنل ال‌سی‌دی ۵.۵ اینچی برای آیفون‌های سری پلاس، ۴۵ تا ۵۵ دلار می‌پرداخت.

به نظر می‌رسد قیمت بالایی را که اپل در ازای دریافت پنل‌ اولد به سامسونگ پرداخت می‌کند، باید یکی از عمده‌ترین دلایلی خواند که باعث شده است کاپرتینویی‌ها قیمت آیفون ۸ را بالا ببرند. شایعاتی که تا به امروز منتشر شده است، نشان از این دارند که آیفون ۸ اپل با قیمتی نزدیک به ۱۰۰۰ دلار یا بیشتر راهی بازار خواهد شد. در کنار پنل اولد، تغییرات دیگر آیفون ۸ را باید سنسور دوربین سه بعدی مورد استفاده در این گوشی هوشمند خواند که با استفاده از آن، آیفون می‌تواند کاربر را از طریق تشخیص چهره شناسایی کند.

کو یکی از روش‌های برون‌رفت از چنین شرایطی را لزوم پیدا کردن یک تولیدکننده‌ی دیگر برای تأمین نیاز اپل به پنل‌ اولد خوانده است. اپل بر همین اساس به سراغ رقیب کره‌ای سامسونگ یعنی ال‌جی رفته و بر اساس برآوردهای انجام‌شده، بیش از چندین میلیارد دلار در این کمپانی سرمایه‌گذاری کرده است. گوگل نیز جزو کمپانی‌هایی به شمار می‌رود که برای تأمین نیاز خود به پنل‌ اولد در ال‌جی سرمایه‌گذاری کرده است. پیش‌بینی‌های انجام‌شده حکایت از تولید بیش از ۴۵هزار واحد پنل اولد توسط ال‌جی برای تأمین نیاز اپل در سال ۲۰۱۹ دارند؛ اما گزارشی توسط بلومبرگ منتشر شده است که نشان از نامساعد بودن شرایط ال‌جی برای تولید پنل‌ اولد دارد. بلومبرگ در گزارش خود به این نکته اشاره کرده است که اپل حداقل تا پایان سال ۲۰۱۹، باید برای تهیه نیاز خود به پنل‌های اولد به سراغ سامسونگ برود. ال‌جی تولید انبوه پنل‌ اولد را از سال ۲۰۱۹ آغاز خواهد کرد. یکی از مشکلات ال‌جی در مسیر تولید پنل‌های اولد، خرید دستگاه‌های تولید این پنل است که رقابت با سامسونگ در این موضوع نیز باعث شده ال‌جی به‌راحتی قادر به خرید دستگاه‌های مورد نیاز خود نباشد.

یکی دیگر از شایعات مطرح‌شده در مورد اپل و سیاست‌های آن برای تأمین نیاز خود به پنل‌ اولد، این است که این کمپانی دستگاه‌هایی از کمپانی‌های تایوانی خریداری کرده تا به‌صورت مستقل تحقیقاتی روی پنل‌های اولد انجام دهد و با این کار، وابستگی خود به سامسونگ را تا حدودی پایین بیاورد. از جمله‌ی شایعات مطرح‌شده می‌توان به احتمال شراکت با ژاپن دیسپلی توسط این کمپانی اشاره کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات