روبیاکس؛ دوچرخه تخصصی و گران‌قیمت مک‌لارن

شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
برند انگلیسی مک‌لارن به مناسبت پنجاهمین سالگرد حضور خود در مسابقات معتبر اتومبیل‌رانی، از دوچرخه یادبود و تخصصی خود رونمایی کرد.
تبلیغات

شرکت خودروسازی مک‌لارن به افتخار ۵۰ سال حضور در مسابقات سرعت و خصوصا فرمول یک، با همکاری شرکت اسپشیالایزد، یک دوچرخه خیابانی جدید معرفی کرده است که در هر مسیر جاده‌ای می‌تواند استفاده شود. این اولین بار نیست که مک‌لارن و اسپشیالایزد برای تولید یک محصول همکاری می‌کنند؛ چرا که در گذشته نیز نسخه‌های ویژه‌ای ساخته بودند. دوچرخه جدید با نام S-Works McLaren Roubaix، یکی از چندین همکاری بین این دو برند، پس از نسخه‌های ویژه Venge S-Works Tarmac و Venge ViAS است.

روبایکس با رنگ بدنه سفارشی نارنجی نیز تولید شده است تا یادبودی از خودروهای مسابقه‌ای مک‌لارن و وسایل نقلیه مدرن جاده‌ای این شرکت باشد؛ دوچرخه روبایکس از نرم‌افزار ثبت اطلاعات McLaren برای توسعه‌ی شبیه‌ساز کارایی حرکت بهره می‌برد که از آن برای طراحی دوچرخه استفاده می‌شود.

بدنه‌ی این دوچرخه از کربن مخصوص FACT 11r اسپشیالایزد ساخته شده است و دارای محورهای میانی ۱۲×۱۰۰ و ۱۲×۱۴۲ به همراه دیسک‌های ترمز cat-mount هیدرولیک عقب است. همچنین چرخ‌دنده‌های فیبر کربنی S-Works برای این دوچرخه تعبیه شده است. لاستیک‌های این دوچرخه Roval CLX 32 هستند که گفته می‌شود شبیه رینگ‌های نقره‌ای خودروهای مسابقه‌ای مک‌لارن است.

اگر چه تمام ویژگی‌های این دوچرخه تخصصی به نظر می‌رسد؛ ولی فقط تصور کنید که بدنه‌ی دوچرخه روبایکس شبیه ساخت خودروی فیبر کربن 720S است. به غیر از پرداخت رنگ نارنجی سفارشی، دوچرخه روبایکس مک‌لارن دارای نوار سفارشی چرمی با رنگ سفارشی نارنجی برای مطابقت با بدنه و یک نشان جلای نقره‌ای در جلوی فرمان است.

مک‌لارن 720S

دوچرخه روبایکس مجهز به یک سیستم انتقال قدرت Shimano Dura Ace Di2، با بلبرینگ‌های ارتقاءیافته CeramicSpeed در هاب‌ها و قلاب‌های زیرین است. بااین‌حال، تصور کنید که این نوع فناوری برابر با سیستم انتقال قدرت دو کلاچه هشت سرعته مک‌لارن است.

به‌طور طبیعی، تمام این عملکردهای تخصصی، ارزان نخواهد بود. مک‌لارن دوچرخه جدید روبایکس را به مبلغ ۱۱,۵۰۰ دلار به فروش می‌رساند که معادل ۴۵ میلیون تومان است.

روبایکس مک‌لارن
روبایکس مک‌لارن
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات