پتنت سامسونگ برای عرضه یک گوشی با حاشیه‌های بسیار باریک فاش شد

سه‌شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
پتنت‌ جدیدی از یک گوشی سامسونگ فاش شده است که از عرضه محصولی با حاشیه‌های کمتر در مقایسه با گلکسی اس ۸ خبر می‌دهد.
تبلیغات

حذف حاشیه‌های نمایشگر به یک روند مرسوم در بازار گوشی‌های هوشمند تبدیل شده است. سازندگان به سختی تلاش می‌کنند تا محصولات خود را با بالاترین نسبت نمایشگر به بدنه با حذف حاشیه‌های اطراف نمایشگر ارائه دهند.

با این‌حال، حاشیه‌های موجود در بالا یا پایین نمایشگر به‌طور کامل قابل حذف نیستند؛ زیرا قسمتی از آن‌ها، محل جای‌گیری بلندگو و سنسورهای ضروری دیگر مانند سنسور دوربین سلفی است و سازندگان، در حال‌حاضر چاره‌ای به‌جز اختصاص دادن بخشی از پنل جلوی گوشی به آن‌ها ندارند! در گلکسی اس ۸ و گلکسی نوت ۸ سامسونگ با وجود حاشیه‌های نازک، همچنان لبه‌ی بالای نمایشگر وجود دارد؛ این در حالی است که شرکت اپل و اسنشال موفق شده‌اند با اعمال بریدگی روی نمایشگر به‌منظور جای‌گیری سنسور دوربین و بلندگوی مخاطب، حذف بخشی از حاشیه‌‌ی بالای نمایشگر را جبران کنند.

گوشی بدون حاشیه سامسونگ

به عبارت دیگر، در آیفون پرچم‌دار جدید اپل که با نام آیفون ۸ یا آیفون پرو عرضه خواهد شد؛ تنها بریدگی روی نمایشگر وجود دارد که محل جای‌گیری سنسور دوربین، سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی و بلندگوی اصلی است. با این‌حال، گوشی‌های رقیب یعنی گلکسی نوت ۸ و گلکسی اس ۸ سامسونگ فاقد چنین طرحی هستند و در مقایسه با آیفون ۸، درصد کمتری از پنل جلوی گوشی در محصولات پرچم‌دار ۲۰۱۷ سامسونگ به نمایشگر اختصاص یافته است.

به همین جهت، شرکت سامسونگ در نظر دارد با اعمال تغییراتی در طراحی گوشی‌های هوشمند خود، به سمت حذف حاشیه‌ی بالای نمایشگر قدم بردارد و آن‌ را با یک بریدگی کوچک روی نمایشگر جایگزین کند. این سازنده، پتنتی به ثبت رسانده است که یک گوشی با بریدگی کوچک بالای نمایشگر آن به نمایش می‌گذارد. این بریدگی، فضای کافی برای جای‌گیری دوربین سلفی، بلندگوی مخاطب و دیگر سنسورهای ضروری در لبه بالای نمایشگر در اختیار سازندگان قرار می‌دهد. البته، طراحی آن با آنچه در گوشی اسنشال فون دیده‌اید یا آیفون ۸ اپل ارائه خواهد داد، تفاوت دارد. همچنین باید اشاره کرد که در سه طرف دیگر نمایشگر، خبری از حاشیه‌ نیست.

پتنت مذکور که از عرضه یک گوشی فاقد لبه خبر می‌دهد، در ماه می ۲۰۱۶ در کره جنوبی به ثبت رسیده؛ این در حالی است که گوشی‌های اسنشال فون و آیفون ۸ در سال ۲۰۱۷ با چنین طراحی عرضه می‌شود. اما آیا از این پتنت در گوشی گلکسی اس ۹ استفاده خواهد شد؟ ممکن است؛ به خصوص اینکه گلکسی اس ۹ زودتر از موعد معرفی خواهد شد تا با پرچم‌دار جدید اپل یعنی آیفون ۸ به رقابت بپردازد و ارائه آن با طراحی جدید، روی فروش آن تأثیر خواهد گذاشت. هرچند پتنت‌ها هیچ‌گاه لزوما به واقعیت مبدل نمی‌شوند. شرکت سامسونگ، مدتی پیش پتنت یک قلم S-Pen با قابلیت تشخیص سطح الکل بدن به ثبت رساند؛ این قلم به گونه‌ای طراحی شده است که می‌توان بخشی از آن‌ را تا کرد و در هنگام مکالمه، به جای میکروفون از آن بهره برد. بااین‌حال، فعلاً چنین محصولی ارائه نشده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات