درخواست کوالکام برای تعلیق حکم دادگاه کره جنوبی رد شد

سه‌شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
پس از  صدور حکم کمیسیون تجارت کره‌ی جنوبی برای جریمه‌ی ۹۱۲ میلیون دلاری کوالکام، درخواست این کمپانی برای تعلیق این حکم توسط دادگاهی در این کشور رد شد.
تبلیغات

کوالکام در ماه دسامب به دلیل زیر پا گذاشتن قوانین آنتی تراست توسط کمیسیون تجارت کره‌ی جنوبی به پرداخت جریمه‌ای ۹۱۲ میلیون دلاری محکوم شدکه دلیل اصلی آن سوءاستفاده از جایگاهش در بازار بود.

کوالکام مدعی شده که نظر کمیسیون تجارت کره‌ی جنوبی در تضاد با حقایق است. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده توسط کوالکام، این کمپانی دو دادخواست در دادگاه این کشور مطرح کرده که یکی از آن‌ها برای تعویق و متوقف کردن اجرای حکم صادرشده به همراه پرداخت جریمه‌ی ۹۱۲ میلیون دلاری و دیگری در راستای بررسی تغییراتی است که کوالکام در مدل کسب و کار فروش فناوری خود در کشور کره‌ی جنوبی ایجاد کرده است.

بر اساس تحقیقاتی که دادگاه بررسی‌کننده درخواست کوالکام انجام داده، اصلاحات انجام‌شده توسط کمپانی آمریکایی تغییراتی در روند کسب سود کوالکام در مقایسه با گذشته ایجاد نکرده است، از این‌رو این دادگاه درخواست کوالکام برای معوق کردن جریمه‌ی ۹۱۲ میلیون دلاری را رد کرده است. بر اساس حکمی که کمیسیون تجارت کره‌ی جنوبی صادر کرده، کوالکام باید با سیاست‌های تغییریافته، مذاکراتی با کمپانی‌هایی که در نظر دارند از فناوری‌ها یا مودم‌های آن استفاده کند، انجام دهد. ضمنا این کمپانی موظف شده است در قراردادهای امضاشده نیز اصلاحاتی در راستای مفاد حکم صادره ایجاد کند.

در مقابل کوالکام اعلام کرده است که دادخواستی تقدیم دادگاه عالی کره‌ی جنوبی خواهد کرد تا حکم صادرشده را به حالت تعلیق درآورد. به اعتقاد کوالکام جریمه‌ی ۹۱۲ میلیون دلاری ماهیتی متفاوت با حکمی دارد که این کمپانی را ملزم به ایجاد تغییرات در مدل کسب و کارش می‌کند؛ از این‌رو نباید تعلیق جریمه ربطی به تغییر سیاست‌های این کمپانی و نحوه ایجاد تغییرات داشته باشد.

کوالکام مدعی است که تصمیم کمیسیون تجارت کره‌ی جنوبی در تناقض با قوانین تجارت بین‌المللی و همچنین بالاتر از اختیارات این نهاد کره‌ای است. کوالکام همچنین اعتقاد دارد که تصمیمات اتخاذشده توسط کمیسیون تجارت کره‌ی جنوبی، قوانین بین‌المللی حق مالکیت معنوی را زیر پا می‌گذارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات