ال‌ جی دیسپلی هنوز برای تأمین پنل ال سی دی با سامسونگ به توافق نرسیده‌ است

پنج‌شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ پس از قطع همکاری با شارپ به دنبال تأمین‌کننده جدیدی برای پنل تلویزیون‎های ال‎سی‎دی خود است و در این میان ال‎جی دیسپلی گزینه اصلی برای تولید پنل‎های مورد نیاز به شمار می‎رود.
تبلیغات

در گذشته سامسونگ در مقیاس عظیمی پنل‎های مورد نیاز برای تلویزیون‎های ال خود را از شارپ تأمین می‎کرد. اما پس از قطع این همکاری، سامسونگ به دنبال تأمین‌کننده جدیدی برای پنل محصولات خود می‎گردد. این شرکت باید حدود ۱ میلیون پنل مورد نیاز خود را از طریق شرکت‎هایی مانند الجی دیسپلی، Innolux و BOD تأمین کند. مذاکرات ال‎جی دیسپلی و سامسونگ از ماه ژانویه امسال شروع شد، اما با وجود گذشت چندین ماه، این دو شرکت هنوز به توافق نهایی نرسیده‌اند.

طبق برنامه‌ی پیش‌بینی‌شده، این دو شرکت باید در سه‎ماهه‌ی دوم سال میلادی جاری به توافق نهایی می‎رسیدند؛ اما این امر تاکنون محقق نشده است. اگر این قرارداد نهایی شود، شرکت ال‎جی دیسپلی پنل‎های ۴۰ تا ۶۰ اینچ تلویزیون‎های ال‎سی‎دی سامسونگ را تولید خواهد کرد. این پنل‎ها در تأسیسات P7 ،P8 و P9 شهر پاجو (کره جنوبی) ساخته می‎شوند. اما در حال حاضر ال‎جی و سامسونگ بر سر مشخصات این پنل‎ها و تعداد مورد نیاز آن‎ها توافق ندارند.

تمامی پنل‎های ال‎سی‎دی ۵۰ اینچ و بالاتر از آن که توسط ال‎جی ساخته می‎شوند، از فناوری +M بهره می‎گیرند که همراه با پشتیبانی از رزولوشن 4K با پیکسل‎های نوع RGBW است. اما سامسونگ اعتقاد دارد پنل‎های +M نمی‎توانند کیفیت و رزولوشن مورد انتظار این شرکت را برآورده کنند. هم‎چنین ال‎جی در حال حاضر به دلیل تغییر در میزان عرضه و تقاضای بازار دچار مشکلاتی در تأمین محصولات مشتریان فعلی خود شده است.

ال‎جی انتظار دارد قراردادی برای بازه زمانی سه‌ساله با سامسونگ ثبت کند و طبیعی است که این دو شرکت بر سر کوچک‎ترین جزئیات با یکدیگر اختلاف نظر خواهند شد. اما انتظار می‎رود در نهایت این توافق بعد از گذشت مدت‌زمانی نامعلوم توسط دو شرکت حاصل شود. در حال حاضر سامسونگ بر فناوری QLED برای تلویزیون‎های بالارده خود تمرکز کرده است؛ درحالی‌که ال‎جی بیشتر روی فناوری OLED مانور می‎دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات