رونمایی جگوار از فرمان مفهومی با هوش مصنوعی

سه‌شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت بریتانیایی جگوار لندرور از فرمان مجهز به هوش مصنوعی برای خودروهای مفهومی آینده رونمایی خواهد کرد.
تبلیغات

این طرح مفهومی توسط گروه خودروسازی جگوار لندرور در مراسم افتتاحیه جشنواره فناوری انگلستان در کالج هنر، طراحی و فناوری مرکزی سنت مارتین لندن ارائه خواهد شد و به نظر می‌رسد بسیار جذاب باشد.

سایر (Sayer) فقط یک فرمان معمولی نیست؛ این طرح مفهومی یک فرمان چرخشی فعال‌شونده با صدا است که بر مبنای هوش مصنوعی (AI) و برای استفاده در وسایل نقلیه‌ی خودران طراحی شده است. جگوار لندرور در این طرح مفهومی، آینده‌ای را تصور می‌کند که مصرف‌کنندگان دارای بیش از یک دستگاه خودروی خودران هستند و طرح مفهومی سایر می‌تواند برای همه‌ی آن‌ها استفاده شود.

سایر همچنین به‌عنوان دستیار شخصی راننده در نظر گرفته شده است که به‌عنوان مثال، یک قرار کاری را او یادآوری می‌کند و حتی می‌تواند تعیین کند که خودرو چه موقع در کنار در خروجی منتظر راننده باشد. این فناوری مفهومی نه‌تنها به راننده اجازه می‌دهد که خود رانندگی کند، بلکه به او توصیه می‌کند که از کدام قسمت سفر، می‌تواند لذت بیشتری ببرد.

طراحی مینیمالیستی و مدرن این فرمان هیچ دکمه و نمایشگر فیزیکی ندارد؛ اما هنوز در حال طرح‌ریزی اطلاعات بیشتری در مورد سطح آلومینیومی براق آن است. در حقیقت تنها یک دکمه در بالای فرمان وجود دارد؛ اما تولید‌کننده‌ی بریتانیایی عملکرد آن را مشخص نکرده‌ است. جگوار لندرور، طرح مفهومی خود را با عنوان یک «قطعه‌ی هنری زیبا» توصیف می‌کند که نام آن را از کارمند و طراح وفادار این شرکت، مالکوم سایر که در سال‌های ۱۹۵۱ تا ۱۹۷۰ برای این برند بریتانیایی کار می‌کرد، الهام گرفته است؛ سایر با ایده‌هایش در مورد فرمان آینده، الهام‌بخش طراحی فرمان مفهومی جگوار بود.

فرمان مفهومی سایر در غرفه فناوری جگوار لندرور در جشنواره فناوری لندن رونمایی می‌شود و از ۸ سپتامبر تا ۱۰ سپتامبر (۱۷ تا ۱۹ شهریور) برای عموم مردم به نمایش گذاشته خواهد شد. در این نمایشگاه، بسیاری از شرکت‌ها، فناوری‌های خود «برای ایجاد یک تغییر مثبت» را به نمایش می‌گذارند؛ درحالی‌که شرکت‌کنندگان می‌توانند چشم‌انداز آینده جهان را ببینند و تجسم بهتری نسبت به خودروها و فناوری‌های آینده داشته باشند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات