مانور‌های تماشایی لامبورگینی هوراکان پرفورمانته

پنج‌شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
چند ماه پیش، لامبورگینی نسخه‌ای خاص از سوپراسپرت هوراکان با نام پرفورمانته عرضه کرد و حالا شاهد بررسی ویدئویی آن در برنامه‌ی ایگنیشن هستیم.
تبلیغات

نسخه ۲۰۱۷ لامبورگینی هوراکان پرفورمانته از یک پیشرانه ۵.۲ لیتری V10 نیرو می‌گیرد، یعنی دقیقا همان پیشرانه‌ای که در مدل استاندارد وجود دارد، اما در این مدل، پیشرانه توانایی تولید ۶۳۱ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتون متر گشتاور دارد و این یعنی ارتقاء ۲۹ اسب بخاری و ۳۰ نیوتون متری نسبت به نسخه استاندارد. این محصول به گیربکس ۷ سرعته‌ی دو کلاچه مجهز شده که مورد بازنگری قرار گرفته است؛ ضمن اینکه برنامه‌ریزی مجددی برای سیستم چهارچرخ محرک آن در نظر گرفته شد و سیستم تعلیق و فنرهای تنظیم شونده‌ی خودرو نیز ارتقاء پیدا کرده‌اند.

 هوراکان جدید نسبت به نسخه استاندارد حدود ۴۵ کیلوگرم سبک‌تر شده که این ویژگی را مدیون استفاده از مواد کامپوزیتی چون فیبر کربن در ساختار خود است. ساختار آیرودینامیک پرفورمانته نیز مبتنی بر سیستم آیرودینامیک اختصاصی لامبورگینی (ALA) است. در فیلم انتهای مطلب، ما شاهد این هستیم که لیبرمن، مجری مشهور موتور ترند، توضیح می‌دهد که چه تفاوتی میان سیستم ALA و دیگر سیستم‌های آیرودینامیک موجود در دیگر سوپر خودرو‌ها وجود دارد.

سیستم ALA به این خودرو اجازه می‌دهد تا باله‌ی پشتی ثابتی داشته باشد و با باز و بسته کردن فلاپ‌های بدنه، نیروی مقاومت باد و نیروی رو به پایین تولیدی را کنترل کند. برای اینکه لیبرمن به ما نشان دهد که این ویژگی چگونه کار می‌کند، هوراکان را به پیست مشهور ایمولا در ایتالیا می‌برد.

در پیست لیبرمن می‌فهمید به‌روزرسانی‌های صورت‌گرفته در هوراکان برای نشان دادن چیزی فراتر از نسخه‌ی استاندارد این خودرو است. با این اوصاف، پیشنهاد می‌کنیم تماشای ویدئوی زیر را از دست ندهید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات