مرسدس میباخ G650 لاندالت، آمادهی حراج شد
پیشرانهی ۱۲ سیلندر V شکل AMG به همراه دو توربو، ۶۳۰ اسب بخار قدرت در اختیار G650 قرار میدهد. یک ماه پس از نمایش این شاسیبلند لوکس در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۷، تمام ۹۸ دستگاه آن - که هر کدام قیمتی بالغ بر ۶۳۰ هزار دلار به اضافه مالیات محلی دارد - ظرف یک هفته به فروش رفت تا مرسدسبنز ۹۰ میلیون دلار از میباخ G650 درآمد داشته باشد.
ممکن است لاندالت با مشخصات خاصش، نامعقول به نظر برسد؛ ولی فروش تمام موجودی آن در عرض یک هفته، نشانگر شناخت خوب مدیران مرسدس نسبت به مشتریان است. همانطور که لندرور مشتریان سنتی و خاص خودش را دارد، خودروهای سری G مرسدس هم چنین شرایطی در بین ثروتمندان دارند. اگر معضلات مربوط به قدیمی بودن طراحی لندرور، مانند مشکلات نسل اول سال ۱۹۷۹ سری G مرسدس حل میشد، ممکن بود که مشتریان لندرور با شعار «اگر مشکلی ندارد، پس کاری به آن نداشته باش» تا یک دههی دیگر هم دوام داشتند.
مانند لندرور، از سری G مرسدس هم نسخههای ویژه و تیونینگ شدهی زیادی در دسترس است؛ اما میباخ لاندالت، عالیترین نسخهی کارخانهای این شاسیبلند محسوب میشود. شرکتهای تیونینگ بسیاری هستند که مرسدسهای G کلاس را برای شما شخصیسازی میکنند؛ معروفترین آنها شرکت تیونینگ منصوری (تصویر زیر) است.
تنها یک دستگاه از میباخ G650 لاندالت برای فروش گذاشته نشده بود که حالا مدیران مرسدس بنز با همکاری مؤسسهی خصوصی بونهمس (Bonhams) در ۱۴ مهرماه سال جاری، در جریان همایش مزایدهی خودروهای کلاسیک زوت (Zoute Grand Prix) شهر ناک (بلژیک) این شاسیبلند لوکس را به مزایده خواهند گذاشت و تمام مبلغ آن به جنبش خیریه بنیاد لاروس اهدا میشود.
بخش خیریه بنیاد لاروس با شعار ورزش برای تغییر بهتر، در سال ۲۰۰۰ به پیرو گفتهی نلسون ماندلا در مراسم اهدای جوایز جهانی ورزش مبنی بر «ورزش، قدرت تغییر دادن جهان را دارد» ایجاد شد و مرسدسبنز بهعنوان حامی این بنیاد، شاسیبلند لاندالت را در مزایده عمومی قرار میدهد. انتظار میرود این خودرو با آستانهی قیمت بیش از ۱ میلیون دلار وارد حراجی شود؛ البته بعید است که شاسیبلند میباخ رکورد ۷ میلیون دلاری لافراری در سال گذشته را بشکند.
اگر فکر میکنید که ظاهر و طراحی بیرونی لاندالت بینظیر است، پس در مورد زیبایی فضای داخلی کلمهای به ذهنتان نخواهد رسید. کابین این خودرو با هدف ایجاد بهترین راحتی و بالاترین کاربرد برای سرنشینان آن، طراحی شده است. میتوان سقف کابین جادار عقب را جدا کرد تا از سفر نهایت لذت را برد.
نظرات