عرضه بیش از یک میلیارد گوشی هوشمند با سنسور اثر انگشت در سال ۲۰۱۸

یک‌شنبه ۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
بر اساس آخرین تحقیق صورت‌گرفته توسط مؤسسه‌ی تحقیقاتی کانترپوینت، بیش از یک میلیارد گوشی هوشمند برخوردار از حسگر اثر انگشت در سال ۲۰۱۸ عرضه خواهد شد.
تبلیغات

حسگر اثر انگشت ظاهرا در حال تبدیل شدن به انتخاب اصلی سازندگان برای احراز هویت در گوشی‌های هوشمند است. این موضوع ناشی از گسترش سریع سرویس‌هایی نظیر پرداخت‌های دیجیتال، بانکداری موبایل و متناسب با آن، افزایش نیاز به احراز هویت ایمن کاربران است.

پارف شارما، یکی از دست‌اندرکاران این تحقیق، می‌گوید:

تا سال ۲۰۱۸، تقریبا سه‌چهارم گوشی‌های هوشمند مجهز به حسگر اثر انگشت خواهند شد. نه‌تنها نرخ پذیرش توسط کاربران، بلکه پیشرفت یکپارچگی این سنسورها نیز تا حد بسیار زیادی افزایش داشته است. با تغییر طراحی گوشی‌های هوشمند و حذف بیش‌ازپیش حاشیه‌ی نمایشگرها، فناوری حسگر اثر انگشت اپتیکال و اولتراسونیک که امکان قرار دادن آن‌ها در طیف وسیعی از مواد و حتی زیر نمایشگر یا زیر آب وجود دارد، این فناوری بیش از همیشه پیشرفت خواهد کرد.
Fingerprint Sensor Penetration

شارما در ادامه افزود:

نفوذ حسگرهای اثر انگشت در گوشی‌های هوشمند پایین‌رده به‌واسطه‌ی افزایش مقیاس و کاهش هزینه‌ی آن‌ها، گسترش بالایی در سال آینده خواهد داشت و در نتیجه حسگرهای اثر انگشت به یکی از اجزای حیاتی گوشی‌های هوشمند تبدیل خواهند شد.

نیل شاه، سرپرست این تحقیق، اشاره کرد که سامسونگ در سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۱۷ پیش‌گام استفاده از حسگر اثر انگشت در گوشی‌های هوشمند بوده و ۱۲ درصد از سهم این بازار را به خود اختصاص داده است. پس از سامسونگ، اپل و هواوی به ترتیب با ۱۱ و ۸ درصد سهم در رتبه‌های بعدی قرار دارند. در زمینه‌ی میزان به‌کارگیری از حسگر اثر انگشت در مجموع گوشی‌های عرضه‌شده، اپل و شیائومی پیشتاز و پشت سر آن‌ها هواوی و اوپو قرار دارند. بااین‌حال، سامسونگ، زدتی‌ای و ال‌جی با نرخ پایین‌تر ادغام حسگر اثر انگشت در بین مجموع گوشی‌های عرضه‌شده پشت سر رقبا قرار می‌گیرند. برندهای چینی در حال حاضر از حسگر اثر انگشت به‌عنوان یک عامل تمایز خود با دیگران و به قصد رقابت با برندهای محلی و بین‌المللی در بازارهای نوظهور استفاده می‌کنند. چینی‌ها در حال افزودن قابلیت‌هایی فراتر از باز کردن قفل گوشی یا پرداخت موبایل و استفاده از دستورها حرکتی برای کنترل دوربین، گالری و دیگر اپلیکیشن‌ها هستند.

Fingerprint Sensor Markat Share

نیل شاه در ادامه افزود:

از آنجایی که اکثر حسگرهای خازنی قابلیت دور زدن دارند، اطمینان‌پذیری حسگر اثر انگشت یک معضل عمده به‌حساب می‌آید. بااین‌حال، با استفاده از آخرین حسگرهای اثر انگشت مجهز به تشخیص زنده‌ی انگشت یا بهره‌گیری از فناوری تشخیص اثر انگشت اولتراسونیک برای خلق یک تصویر سه‌بعدی از اثر انگشت، امکان افزایش امنیت وجود دارد. این پیشرفت‌ها به‌زودی می‌توانند به عامل تمایز دیگری برای سازندگان گوشی‌های هوشمند تبدیل شوند.

تاران پاتیک، از دیگر تحلیلگران این تحقیق، درباره‌ی چشم‌انداز تأمین‌کنندگان حسگر اثر انگشت می‌گوید:

فشار فزاینده‌ا‌ی بر تأمین‌کنندگان حسگر اثر انگشت برای تطابق با افزایش روزافزون تقاضا، تطبیق هزینه‌ی نهایی با انتظارات و حفظ جنبه‌ی رقابتی و در عین حال ارائه‌ی نوآوری و خلاقیت وجود دارد. تأمین‌کنندگانی نظیر فینگرپرینتس، سیناپتیکس و گودیکس در حال حاضر بیش از نیمی از حسگرهای اثر انگشت گوشی‌های هوشمند را تأمین می‌کنند. بااین‌حال، نفوذ بازیگرانی نظیر کوالکام، ای‌جی‌آی‌اس و سیلید در ماه‌های پیش رو با عرضه‌ی گوشی‌های برخوردار از طراحی جدید افزایش خواهد یافت.

تاران پاتاک در ادامه، پیامد بهره‌گیری از حسگر اثر انگشت در طراحی گوشی‌های هوشمند را خاطرنشان کرد و افزود:

در یک سناریو که سازندگان گوشی هوشمند، در زمینه‌ی طراحی‌های منحصربه‌فرد، به‌طور فزاینده‌ای در حال ایجاد تمایز بین محصولاتشان با رقبا هستند، مکان قرارگیری و نوع حسگر اثر انگشت نقش بسیار مهمی در طراحی نهایی گوشی هوشمند بازی خواهد کرد. تأمین‌کنندگان علاوه بر وظیفه‌ی اصلی خود، مسئول اغلب تصمیم‌گیری‌های مربوط به طراحی پرچم‌داران خواهند بود. در موج بعدی عرضه‌ی پرچم‌داران، طراحی‌های زیر شیشه و داخل نمایشگر را در نظر داشته باشید. افزون بر این، سفارشی‌سازی حسگر گوشی هوشمند با یک دکمه‌ی خانه‌ی هوشمندی که قادر به ارائه‌ی پشتیبانی از دستورها حرکتی و قابلیت‌های فراتر نظیر پایشگر ضربان قلب است، می‌تواند این سنسورها را بیش‌ازپیش به یک حسگر همه‌کاره تبدیل کند.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات